Точно преди месец Apple стана първата американска компания и втората в историята с пазарна капитализация от 2 трилиона долара. Гигантът от Купертино достигна тази оценка много по-бързо, отколкото очакваха анализаторите.
Към 1 септември акциите на компанията се повишиха до 134 долара, а капитализацията ѝ надхвърли 2,3 трилиона долара. Това беше максимумът за Apple, след което котировкитe започнаха да падат и процесът продължава.
Само за три седмици Apple загуби над 500 милиарда долара пазарна капитализация, а акциите й в момента се търгуват за около 107 долара за брой. Няма конкретна причина за тази ситуация, коментира CNBC.
Някои анализатори обясняват явлението със слабата презентация на нови продукти преди броени дни, но спадът в акциите на Apple започна много преди събитието. Изтъкват се също вътрешните процеси на фондовия пазар и опасенията, че акциите на Apple са надценени.
Заслужава да се отбележи, че основният спад настъпи в периода от 1 до 8 септември – сега процесът продължава, но много по-бавно. Анализаторите очакват, че предстоящото анонсиране на нови iPhone модели отново ще тласне акциите на Apple нагоре.
Освен това Apple, въпреки огромния спад, все още остава най-скъпата компания, значително изпреварвайки най-близките си конкуренти.
А така “Българин”. Доверие само в рублата. Предполагам ти вече имаш банкова сметка в рубли.
Епъл просто си играе с борсови трикове. Но единственото, което постига е девалвация на американската валута. Как да имаш доверие на валута, която позволява една компания да нарастне двойно като печалба, като е продава и произвела двойно по-малко продукт?
Пандемията сви търсенето(-30%) на скъпи смартфони
Загуби (-30%) от продажбите си през китай.
Цените на акциите се движат, защото куцо и кьораво започна да играе на борсата барабар с банкерите и инвестиционните фондове. Прехвърлят от пусто в празно! Цените се влияят от пиар и слухове. Това е най-голямата дивотия в съвременната икономика!
Не се тревожете в спадналия балон с въздух на Apple винаги може да се надуе с още въздух. Споко ще се оправят и свържат двата края. Всичко е спекула както името марката и продуктите. Трябва само да се вярва в балона с въздух.
Важното е да не се пука балона и периодично да изпускат въздуха то това си е най-добрата стратегия да се пази балончето здраво. 🙂
Брокерите по борсите са много щастливи от такива балончета взимат парите на хората и управляват въздуха и налягането в балончетата.
Точно.
Абсолюрно вярно! Съотношението цена/качество е неоправдано.
Нормално, балона почна да се спихва, супер надценени продукти и компания, дори и зомбитата почнаха да се осъзнават. Не че не са добри продуктите им, но далеч не са перфектни и са прекалено скъпи за качеството което предоставят. Измислената елитарност ползвайки техен продукт, последните години се превърна в насмешка сред хората, които не са прости оФци. Ако намалят цените с 30% ще имат много по-голям пазарен дял и съответно капитализация.
Пандемията сви търсенето на скъпи смартфони
Загуби 30% от продажбите си през китай.