Гейминг секторът подложен на милиарди кибератаки

Повечето геймъри не се притесняват от кибератаките срещу техните акаунти
(снимка: CC0 Public Domain)

Геймърите и компаниите в игралната индустрия са били подложени на повече от 10 милиарда кибератаки за две години – в периода от юни 2018 г. до юни 2020 г., според доклад за сигурността на интернет, изготвен от компанията Akamai.

Общо за разглеждания период са регистрирани над 100 милиарда атаки, целящи пробив на акаунти. От тях приблизително 10 милиарда са били насочени към геймърската индустрия.

Различните уеб приложения са особено популярна цел на киберпрестъпниците. Според публикуваните данни, през отчетния период са извършени 152 милиона атаки срещу уеб приложения, свързани с игралната индустрия, а като цяло са регистрирани 10,6 милиарда такива атаки.

Повечето от атаките срещу уеб приложения са свързани с SQL и PHP инжектиране. Ако бъдат успешни, тези атаки позволяват достъп до потребителски идентификационни данни и друга информация, съхранявана на сървърите за игри.

Дори в областта на видеоигрите често биват засичани атаки за отказ на услуга (DDoS). Между юли 2019 г. и юни 2020 г. повече от 3000 от общо 5600 уникални DDoS атаки, които Akamai е регистрирала, са били насочени към геймърския сектор, което го прави най-голямата цел за подобни кампании.

Пандемията COVID-19 също е допринесла за увеличаване на броя на атаките в игралния сегмент, се подчертава още в доклада.

Много геймъри не проявяват сериозна загриженост относно настоящата ситуация. Съгласно данните, 55% от геймърите са признали, че акаунтите им са били хакнати поне веднъж, но само 20% от тях са сериозно притеснени от това.

Коментар