Ако сте репортер, който по една или друга причина се опитва да се свърже с Tesla, не приемайте липсата на отговор лично. Компанията автопроизводител просто ликвидира PR отдела си. Това е потвърдено пред Electrek с кратките, но ясни думи: „Вече нямаме PR отдел”.
Кийли Сулпризио, последният човек начело на отдела, напуска още миналия декември, за да започне работа на друго място. Оттогава всеки един член на екипа ѝ или следва примера на шефката си, или просто започва работа в друг отдел на компанията.
Александър Инграм – мениджър в комуникациите, сменя ролята си, преминавайки към създаване на съдържание. Даниел Мейстер, старши мениджър в международните комуникации, се мести в WhatsApp през април. И те не са единствените.
Компанията изглежда е запазила няколко PR мениджъри в Европа и Азия, но основният екип, работещ в централата в САЩ, е изцяло ликвидиран. Разбира се, все още има хора, които уреждат промоционални видеа в YouTube, но тяхната роля не съвпада с традиционната връзка с обществеността.
Това е нещо ново за индустрията, коментира Electrek. В миналото Илон Мъск беше изразявал негативни мнения за пресата, която се отнася несправедливо с Tesla и в известна степен това е вярно. А щом се отнасят несправедливо, защо въобще му е нужна комуникация с тях? Звучи логично.
От журналистическа гледна точка, работата с Tesla винаги е била „интересно” преживяване. За последните 5 години през отдела са минали толкова много различни хора – всеки един от тях изключителен професионалист, поставен на трудна позиция.
Трудна, защото компанията винаги е била затрупана с медийно внимание и екипът винаги е изглеждал недостатъчен. Размерът на PR отдела на Tesla е бил едва една десета от тези на останалите големи автомобилни компании.
Но дори и да са допускали грешки и някои от използваните им методи да не са добре приети от общността, като цяло крайните резултати винаги са били позитивни. Журналистите могат да бъдат досадни и понякога един бърз отговор може изцяло да промени журналистическото отношение към дадена компания.
Но каквото и да прави, Tesla явно го прави правилно, защото все още оглавява пазара. С ликвидацията на PR екипа се предполагаше, че компанията бързо ще сформира нов, но това се оказа грешно. Вместо това, Tesla остави без отговор всички медийни запитвания и не коментират нищо случващо се.
Единствените официални отговори, които пресата може да получи, са от Илон Мъск и акаунта му в Twitter. Само по себе си това е проблем, защото Мъск няма капацитета да отговаря на всяко едно малко запитване, което медиите имат, а и той отговаря основно на фенове.
Няма да е изненада, ако феновете застанат зад избора на компанията, но е почти сигурно, че това ще доведе до повишаване на грешната информация по адрес на компанията. Премахването на PR отдела на Tesla ще допринесе към една от най-големите слабости на компанията – комуникацията.
Автор: Румен Янев, СофтУни
Съкратил калинките – това е война против далечните роднини на сенатори, конгресмени, полицай, прокурори,…