Zoom отнема бизнес на авиокомпаниите

Видеоконференциите в Zoom костват скъпи бизнес полети на авиокомпаниите
(снимка: CC0 Public Domain)

Водещите авиокомпании видяха истинския враг. Не, това не са влакове или автомобили. Това е Zoom – софтуера за видеоконференции, който се превърна за някои хора в единствения начин да останат здрави и да правят бизнес. Дори ако твърде много виртуални срещи могат да ви влудят и никога повече да не искате да правите бизнес.

Авиокомпаниите очевидно се притесняват, че много бизнесмени се справят добре, като се свързват с клиенти и партньори чрез Zoom, коментира Крис Матищик в публикация на ZDNet. Това е болезнено, тъй като авиокомпаниите извличат огромни печалби от пътниците в бизнес класа. Поне доскоро.

Само преди няколко седмици изпълнителният директор на American Airlines Дъг Паркър определи Zoom като ужасен и предположи, че приложението ще увеличи бизнес пътуванията до пред-епидемичните нива. За Паркър срещите в Zoom са просто ужасни.

Изпълнителният директор на United Airlines Скот Кърби обаче смята, че Zoom ще отнеме част от бизнеса на авикомпаниите. Миналата седмица, при обявяване на финансовите резултати за третото тримесечие, той заяви, че бизнес пътуванията ще се върнат на нивата отпреди пандемията чак към 2024 г.

Кърби предположи, че по-малко бизнесмени ще пътуват по света за великолепни конференции и по-малко от отдалечените служители ще летят до централните си офиси за важни срещи.

Всички търговци  вярват, че има известна магия в продажбите. Те обаче не винаги са единодушни какво представлява тази магия. Някои може да кажат, че това наистина е личното докосване. Други обаче биха могли да изтъкнат способността си да подбуждат доверие у клиента.

Възможно ли е да се подбуди доверие в Zoom? Някои търговци казват, че е така. От друга страна, те работят в областта на технологиите, така че виждането на хора не винаги може да бъде на върха от списъка им с радости.

Мнозина вече се оплакват от умора от Zoom. Когато сте принудени да присъствате на една след друга Zoom срещи, привързаността към услугата – и към самата работа – може да се оприличи на скубане на веждите, докато те кървят.

Когато най-накрая пристигне широкодостъпната ваксина, командировките не само ще създадат по-личен контакт с клиенти и партньори. Те ще бъдат награда за служители, които са прекарали толкова много часове от живота си, заклещени в Zoom.

Скот Кърби казва, че бизнес пътуванията не са мъртви. Но истината е, че никой не знае как може да изглежда светът дори след няколко седмици, камо ли след година-две. Авиокомпаниите може би трябва да се съсредоточат върху туристите, които не винаги са били третирани с подобаващо внимание, както бизнес клиентите.

Коментар