ЕС следва YouTube в борбата срещу пушенето

Стотици хора се възползват от сайт на ЕС срещу тютюнопушенето, за да публикуват видеоклипове за опасностите от този навик. Клиповете са част от нова кампания срещу тютюнопушенето, която използва хумор, за да отправи сериозно послание, съобщи Европейската комисия.

Кампанията включва и три телевизионни клипа, които в момента се излъчват по около 100 канала в ЕС. В един от тях млада жена разчита на сръчна маймунка да ѝ помогне да се откаже от вредния навик. В друг клип мъж носи прозрачен балон около себе си, за да предпази хората от дима на цигарите, които пуши.

Рекламите ще се излъчват през целия юни и отново през септември.

Следвайки примера на YouTube, ЕС приканва хората да качват видеоклипове, показващи как са се отказали от вредния навик. Стотици вече се отзоваха и тяхната работа може да бъде видяна на уебсайта на кампанията.

Сайтът също така предлага сериозни съвети за отказване от тютюнопушенето, справяне с пасивното тютюнопушене и устояване на порива да се започне този навик. Пушачите могат да направят тест за определяне на своята степен на пристрастяване.

Основната целева група на кампанията са хората под 35-годишна възраст. Проучване на ЕС показа, че процентът на пушачите в тази възрастова група не само е висок, но и остава непроменен. За разлика от това процентът сред по-възрастните хора намалява.

Тютюнопушенето е водещата причина за смъртност в ЕС, която може да се избегне – ежегодно този вреден навик отнема живота на около 650 000 души. Всеки трети европеец (или около 170 млн. души) употребява тютюн. Повечето започват да пушат, когато са млади.

Коментар