Финландската компания HMD Global отложи пускането на няколко от своите смартфони Nokia, заради пандемията, но в очите на клиентите тя е един от най-надеждните доставчици на смартфони, сочи актуален рейтинг.
Според изследователската фирма Counterpoint Research, телефоните Nokia оглавяват класацията за доверие на компаниите за смартфони. Рейтингът се съставя на базата на четири показателя: честота на актуализиране на софтуера, актуализации на защитата, качество на изработката и устройства, препоръчани за бизнеса.
Nokia върши солидна работа, като поддържа смартфоните си актуални и в безопасност с редовни корекции на сигурността. Всъщност може да се каже, че Nokia е единствената компания, която наистина успя с програмата Android One, коментира резултатите Gizchina.
На първо място, всички отговарящи на условията смартфони Nokia в момента работят с Android 10. Компанията има общо 20 смартфона с Android 10. На второ място по този показател е OnePlus само със 7 устройства. Успехът на HMD Global се дължи именно на програмата Android One.
Освен това Nokia има огромен списък с устройства, препоръчвани за използване от бизнеса. Изследователската фирма позиционира HMD като компанията с най-голямото портфолио от устройства с корпоративни препоръки. Много от тези устройства получават ежемесечни актуализации на сигурността, което не е често срещано явление в смартфон индустрията.
OnePlus отново е на второ място по този показател с добър резултат от 90% отговарящи на условията устройства, които получават корекции за сигурност всеки месец. Samsung има 22%, докато Huawei предоставя месечни кръпки за сигурността за около 29% от своите устройства. Около две трети от телефоните на Xiaomi и Realme получават ъпдейти на сигурността всеки месец.
В миналото телефоните на Nokia бяха известни със своето непобедимо качество на изработка. HMD иска да поддържа това наследство, въпреки че днешните смартфони са много по-крехки от старите „тъпи” телефони от 2000-те години. Финландската компания извършва тежки тестове, за да гарантира качеството на изработка на своите устройства.
Софтуерната поддръжка играе голяма роля, за да накара клиентите да купуват смартфони Nokia. Според Counterpoint Research, при текущия цикъл на подмяна на устройствата от около 30 месеца, потребителите искат да си купят телефон, който ще бъде актуализиран дълго време.