Загубите на Google от видео сайта YouTube са по-малки, отколкото се предполага, твърди консултантската компания RampRate. Нейните данни оборват тези на финансовите анализатори от Credit Suisse, които наскоро обявиха, че през настоящата година Google е похарчил $711 млн. в YouTube, докато приходите от видео услугата са $240 млн., което прави $470 млн. загуба.
От RampRate твърдят, че са запознати със ситуацията около YouTube по-добре от Credit Suisse. Заблуда е да се смята, че YouTube намалява рентабилността на Google, казват анализаторите, цитирани от theregister.com.
Основайки се на своя опит в работата с най-големите интернет сайтове, електронни магазини и социални мрежи, RampRate стига до извода, че максималните загуби на Google от YouTube не превишават $174 млн.
RampRate твърди също, че Google целенасочено позволява да бъдат разпространявани слухове за огромни загуби от YouTube. Според анализаторите, интернет гигантът използва това при преговори с притежателите на авторски права на музика, филми и телевизионни програми, за да лицензира съдържанието при по-изгодни условия.
В опасните води на онлайн съдържанието потенциална печалба привлича вниманието на съблюдателите на авторско право, пише в доклада на RampRate. Целта на анализа е да опровергае схващането, че видео хостингът никога няма да бъде печеливш.