За фрапантни случаи на измами с кликове върху реклами в една от най-популярните социални мрежи съобщи сайтът TechCrunch.com. При някои сценарии мошеническите кликове във Facebook са били 10 пъти повече от нормалтите.
Рекламодатели са засекли голяма разлика между броя на кликовете от вътрешната система на Facebook и тези от независими източници. Като цяло, отчетените от външни системи кликове са с 20% по-малко, отколкото дава статистиката на Facebook.
Представители на социалната мрежа са потвърдили за подозрителното нарастване на броя на кликовете в последните дни. Facebook работи по отстраняване на проблема и скоро ще внедри нов инструмент за измерване.
През 2008 година Facebook отчете приходи от реклама в размер на 280 милиона долара, а през настоящата очаква 550 милиона. Мрежата има над 200 милиона регистрирани потребители.
По данни на Click Forensics, делът на измамните кликове върху контекстна реклама в интернет възлиза на 17,1% през миналата година.