Китайски производител пусна конкурент на Tesla Model S

Новият електрически седан Nio ET7 ще се продава с опции за автопилот и батерия на абонамент
(снимка: Nio)

След три кросоувъра китайският производител на електромобили Nio пуска на пазара и първия си седан ET7, с който ще конкурира вече поостарелия Tesla Model S.

Дизайнът на ET7 е направен в корпоративния стил на всички модели Nio, но основното в електрическата кола е не как изглежда, а какво има под капака. ET7 е първият електромобил на компанията с нова платформа, чиято ключова характеристика е електронната архитектура.

ET7 идва със собствен автопилот Nio Autonomous Driving, който съчетава системите Adam (4 модула Nvidia Drive AGX Orin наведнъж, предназначени за автомобили с автопилот и изкуствен интелект) и Aquila (включва два GPS приемника, 5 мм радари, 11 видеокамери с резолюция 8 MP, 12 ултразвукови радара, V2X лидар за комуникация с пътна инфраструктура и друго оборудване).

Твърди се, че Nio ET7 съответства на 3-то ниво на автономност, но от него ще се възползват само клиенти, които плащат месечен абонамент за автопилот. Като опция се предлага и батерия на абонамент с цел намаляване на цената на самия електромобил при първоначалната покупка.

Батерията 70 кВтч (за пробег до 500 км) ще може да се заменя с по-голяма – 100 кВтч (до 700 км ). По-късно компанията обещава батерия 150 кВтч за пробег до 1000 км.

ET7 се предлага в единствен вариант с луксозно оборудване
(снимка: Nio)

Няма опции за конфигуриране. Nio ET7 е представен в единствения вариант с мощност от 653 конски сили с два мотора и луксозно оборудване, включително кожена и ратанова облицовка, панорамен покрив, звукова система с 23 високоговорителя, 10,2-инчов цифров панел и мултимедия с 12,8-инчов екран.

Доставките на Nio ET7 за клиенти ще започнат през първото тримесечие на 2022 г., но електромобилът вече е достъпен за поръчки в Китай на цена от 69 000 долара.

Коментар