Google проучва алтернатива на новата функция за защита от проследяване в приложенията, която Apple въвежда като изискване към разработчиците за iOS. Подобни мерки за поверителност се очаква да се появят и в Android.
По-конкретно, Google иска да ограничи събирането на данни и проследяването между приложенията, тъй като потребителите стават по-информирани и предвид конкурентните ходове на Apple да рекламира новата функция в своята операционна система, съобщи Bloomberg.
Мерките на Google ще бъдат „по-малко строги” от това, което Apple прави. От потребителите няма да се изисква изрично да дават съгласието си да бъдат проследявани, преди да могат да продължат да използват приложението.
В момента Android позволява на потребителите да се „откажете от персонализирането на реклами” в системните предпочитания (Настройки>Поверителност>Реклами), както и да нулират идентификатори.
Промените в iOS ще влязат в сила тази пролет и вече бяха широко критикувани от рекламната индустрия. Очаква се крайните потребители да се откажат от „проследяване” при поискване, така че повече няма да им се показват персонализирани реклами. Редовната реклама на тяхно място ще бъде по-малко печеливша.
Google все още е в ранните етапи от развитието на тази иновация. Нещо повече, според източниците на Bloomberg, компанията „все още не е решила кога и дали ще направи промяната”.
Доизграждаме си монополчето – сега само ние ще крадем.
Ти да видиш… Крадецът вика дръжте крадеца.