Български усилвател за китара проби на световния пазар

Усилвателят за китара Дуло вече се продава успешно на пазарите в чужбина
(снимка: Кайро Аудио)

Изцяло българска компания създаде успешен продукт, който за кратко постигна международен пробив в конкурентния сектор на музикалната техника. Става въпрос за новия български усилвател за китара Дуло, който от тази година вече се предлага от една от най-големите онлайн платформи за музикални инструменти в Европа (Thomann.de). Той, както и компонентите за него, е разработен изцяло у нас.

Кайро Аудио (Kyro Audio) е нов бранд, основан през 2020 г. от инженерите Емил Кирилов и Георги Кирчев. Първоначално той е страничен проект, който успешно съчетава основния им бизнес – разработката на електронни устройства и хобито им – музиката.

Години наред двамата работят като аутсорсинг инженери, създавайки десетки продукти основно за чуждестранни компании. Някои от тях вече са се превърнали в пазарен хит. Въпреки че успяват да съберат около себе си качествен екип, за съжаление опитите им да привлекат чужди компании, които да направят инвестиции и да произвеждат своите изделия у нас, остават неуспешни. Затова решават паралелно с основния си бизнес да започнат работа по създаване на собствени продукти.

След няколко неуспешни опита през последните години те се връщат от едно музикално изложение с идеята да проектират висококачествен усилвател за китара, който да удовлетвори нуждата от мобилност на музикантите в наши дни.

След като правят първия си прототип и го представят на приятели музиканти и собственици на магазини за музикални инструменти, идва идеята за ползването на български мотиви и преплитането на българската история в продуктовата линия.

Така една вечер на Емил му хрумва да нарекат първия си продукт с името на прабългарската династия Дуло, което да маркира и неговия произход. В средата поставят и символа, който се смята за герб на династията. Под името на бранда с известен риск изписват „Направено в България” (Built in Bulgaria). Емил дори решава да  добави малък подарък – ключодържател и колие с розетата от Плиска.

Рискът се оказва напълно оправдан. Дизайнът на устройството е възприет много позитивно в Западна Европа и САЩ, които са и основните целеви пазари.

За да докажат на себе си, че продуктът е успешен, Емил и Георги решават да направят лимитирана серия, която да обявят за предварителна продажба. Това ще им даде възможност да съберат първоначалния капитал, необходим за производство, от самите клиенти, които желаят продукта.

Екипът на Кайро си поставя амбициозна цел. Да стартират кампанията през ноември и да са готови с производството в началото на декември, за да може продуктът да е в ръцете на клиентите за Коледа.

Повечето хора, които са се занимавали с производство, знаят, че това е почти невъзможно. Благодарение на опита си и на щипка късмет, екипът на Кайро успява да се справи не само с производството, а и с цялата административна тежест, маркетинга и логистиката, свързана с изпращането на лимитираната серия.

Този малък успех привлича вниманието на големите играчи в бизнеса и след много откази, най-накрая приемат предложението на Емил да им изпрати тестови семпъл от устройството. На 22 декември по обед, след дългата работа по изпращането на лимитираната серия в шест държави, разположени на три континента, екипът получава и заслужения коледен подарък – имейл от един от най-големите дистрибутори на музикални инструменти в Европа. В него е написано:

„Здравей Емил, Добри новини. Нашият екип е впечатлен от вашия усилвател. Може ли да науча каква ще е нашата дистрибуторска цена? Можем да започнем работа по детайлите в момента, в който я получим”.

През януари Емил и екипът му финализират сделката и изпращат първата поръчка в началото на февруари. Само за една седмица усилвателят се позиционира от почти последното 55-то място, на 38-мо място по популярност в платформата.

На 27 март той ще бъде демонстриран и на изложението за музикални инструменти Българска Музикална Работилница. На това събитие Кайро ще покажат и новите си продукти.

Коментари по темата: „Български усилвател за китара проби на световния пазар”

добавете коментар...

  1. Фофу

    От китари и усилватели не разбирам самовар, но поразбирвам от чебури дето играят на гармошку.

  2. Saevar

    фофачка, свиря на китара от 12 годишен и знам много за китари, усилватели, ефекти т.н. за това коментирам а ти като си нямаш и хабер на всяко гърне си … ама ясно е че си похлупак,
    @Гугуткопоклонник, много по удобно е да си с процесор или поне на мен ми е по удобно особено като свиря прог метал…

  3. Гугуткопоклонник

    Можеш да получиш овърдрайв или дяже дисторшън със самия усилвател. Почти всеки усилвател има допълнително дисторшън. Голямата част от саунда идва ат усилвателя, педалът само помага, а и има доста достъпни педали.

  4. Чичо Бира

    Отворих линка към сайта на производителя и видях че може.
    Супер.

  5. Чичо Бира

    Браво,дизове,дерзайте!
    Kyro Dulo, Solid State Pedalboard Amplifier for Electric Guitar; compact, lightweight Amp for Live & Recording; specially developed for use with Effect Pedals; robust & durable with built-in short circuit and overheating protection; latest Class D Technology and High-Grade Components; easily fits on your Pedalboard or in your Gig Bag; DI Output with switchable Cab Simulator, can also be used without a speaker connected; Channels: 1; Power: 60W @ 4 Ohms, 30W @ 8 Ohms, 15W @ 16 Ohms; Controls: Volume, Bass, Middle, Treble, Presence; Switches: Bright, Equaliser, Cab Sim. Gnd Lift; Effects: 0; Speaker Outputs: 4 – 16 Ohms (1/4″ Jack); Connections: Input (1/4″ Jack), Line Out (XLR); Dimensions (W x D x H): 95 x 120 x 50 mm; (37,4″ x 47,24″ x 19,69″); Weight: 0,8 kg (1,8 lbs); Included: Universal 24VDC Power Supply (accepts voltages from 100 – 240VAC); Made in Bulgaria

    Няма да е зле да има опция да бъде купен директно от БГ ,което би спестило на локалния потребител време и средства ( ако договора с томан го позволява,естествено)

  6. Фофу

    Както се случило така ми работил мозъкът. Но поне ОК в часта за това, че говорим за нещо българско и освен един самовар дето се обади полу негативно друг не се яви. “Българин”, “патриот” и разни други подобни ги хвана липЦата.

  7. ха

    Мозъкът на Фофу работи странно при поправяне на синтактични грешки. Добавя букви, вместо да си добави интервалче.

  8. Фофу

    Искам да кажа, че “невиждам” са две думи по принцип.

  9. Фофу

    Да, може би, защото това са две думи по принцип … умното .

  10. Saevar

    въй фофачка бива да си кух ама ти чупиш тъпомера…. невиждам и ненавиждам има разлика… та ти неможеш да четеш а си тръгнал да коментираш… оставям хората сами да си вадят изводи за теб….

  11. Фофу

    Така де. И все пак от кой и каква схема е откраднал Жоро датекса.

    Все пак едва ли държавата ще прокопса ако някой нещо рекъл-недорекъл.

  12. Фофу

    Типично за самовара. Ако беше руско щеше да рипа и да прави пространни величаещи анализи. Сега обаче, взе да ни светка какво ненавиждал. Дали има някой на който му дреме какво ненавиждал самовара.

  13. Станислав

    Супер повече такива новини да има.

  14. Пико пържен мозък

    прост си ганьо

  15. Saevar

    ако беше процесор или distortion ефект бих го взел и пробвал ама само усилвател за кво ми е… тва освен за някой джазмен да е друго невиждам…

Коментар