Китайският производител Xiaomi достигна първа позиция на пазара за смартфони в Централна и Източна Европа през четвъртото тримесечие на 2020 г., според последни данни на Canalys. Като цяло за Европа, компанията е на трето място.
В периода октомври-декември 2020 г. Xiaomi бележи 18% ръст на годишна база и достига пазарен дял от 25% по брой продадени смартфони, според Canalys. След нея в Топ 3 се нареждат Samsung с 21% дял и Huawei с 18%. Челната петица допълват Apple (18%) и TCL (3%).
Що се отнася до целия европейски пазар, първото място е за Apple с 32% дял, следвана от Samsung с 27%. Xiaomi заема трето място с пазарен дял от 15% и ръст от 34% на годишна база, изпреварвайки Huawei (10%) и Oppo (3%).
„Xiaomi постигна стабилен растеж както на пазарите за достъпни устройства, така и на тези за премиум смартфони в Централна и Източна Европа. Ще продължим да се възползваме от начина на бизнес развитие в интернет, както и да се адаптираме към местните нужди и покупателни навици в ЦИЕ, за да консолидираме както онлайн, така и офлайн каналите си за продажба”, коментира данните Андрю Уонг, генерален мениджър на Xiaomi за Централна и Източна Европа и скандинавските страни.
В същия доклад на Canalys компанията остава на първо място в продажбите на смартфони в Полша и Украйна с дялове съответно 26% и 38% от пазарите в двете източноевропейски страни.