Оператори в САЩ се изпокараха за самохвални реклами на 5G

Рекламата на 5G услуги породи спорове в телеком индустрията на САЩ
(снимка: CC0 Public Domain)

Американският „Национален съвет за преглед на рекламата” направи две препоръки, които предполагат големите оператори AT&T и T-Mobile US да направят промени в своите реклами на 5G след спорове между пазарните играчи.

В единия случай Verizon е възразила срещу реклами на AT&T. Жалбата е свързана с твърденията на AT&T за тестване, извършено от бенчмарк компанията Global Wireless Services. В иска пише, че „връзката между GWS и AT&T е достатъчно съществена” и че когато AT&T излага своите претенции въз основа на бенчмарк-тестване на GWS, връзката между двете да бъде оповестена.

Във втория случай AT&T се е оплакала от радио и телевизионни реклами, в които T-Mobile US претендира за предимства на мрежата си след сливането със Sprint. Фирмата твърди в своите анонси, че има „най-добрата 5G мрежа”, „най-надеждната 5G мрежа” и „най-добрите цени” за 5G услуга.

И двата оператора заявяват, че ще се съобразят с препоръките на „Националния съвет за преглед на рекламата”, въпреки че не са съгласни с части от тях, отбелязва RCR Wireless News в публикация по темата.

T-Mobile заяви, че „категорично не е съгласна” с виждането на НСПР, че нейните „амбициозни цели не са само аспирационни, но изискват и обосновка и… гаранции”. Фирмата настоя, че доказателствата, които е предоставила относно ценообразуването, „би трябвало да са достатъчна подкрепа за претенциите”.

Що се отнася до бенчмарк-тестването на GWS, където AT&T се оказва лидер, съветът препоръчва на AT&T „ясно и очевидно да разкрие своята материална връзка” с GWS, когато претенциите на AT&T, че има „най-добра мрежа”, се основават на тестване на GWS.

Коментар