В последните години технологичните компании все по-често влизат в тесни партньорства с автомобилните производители. Новото сътрудничество между Google и Fiat обаче е най-екстремното, което сме виждали досега.
Три нови модела на Fiat ще бъдат брандирани с „Hey Google” – обръщението към гласовия асистент на Google. Автомобилите ще бъдат украсени с използване на корпоративните цветове на технологичния гигант в тапицерията, включително и с лого „Hey Google” на арматурното табло.
Наличието на такъв вид брандиране в колата не е необичайно, но за първи път светът вижда логото на технологична компания да се появява върху превозно средство.
Прессъобщение от италианския производител на автомобили твърди, че автомобилите демонстрират „перфектната комбинация от емблематичен дизайн, свежест и модерност”.
И трите модела ще се доставят със 7-инчови сензорни екрани с вграден Google Assistant, естествено, но и ще предлагат някои уникални функции, благодарение на интеграцията с услугата Mopar Connect на Fiat.
Дигиталните технологии ще позволят на потребителите да наблюдават и контролират дистанционно определени функции чрез цифровия асистент на Google посредством телефон или пък чрез Google Nest Hub.
Така например, с гласова команда собствениците ще могат да проверят нивото на горивото на колата, да видят дали е заключена, да включат аварийните ѝ светлини или дори да намерят най-близкия сервиз на Fiat.
Освен това притежателите на новия Fiat ще получават сигнали, ако автомобилът превишава определена скорост или напусне определен географски район.
Fiat 500 с брандиране в духа на Google ще стане достъпен в 10 европейски държави, включително Великобритания, Франция, Испания, Германия, Италия, Австрия, Швейцария, Белгия, Холандия и Полша.
Hey SkyNet
7 инчов екран е истинско чудо ако го намериш.