Медийният елит не вярва, че Twitter ще печели








Елитът на медийната индустрия се съмнява в комерсиалния успех на микроблогърската услуга Twitter. Едва ли някога този проект ще донесе печалба на собствениците си, смятат медийни босове, които дискутираха социалните мрежи на конференция в Сън Вали, Калифорния.

Twiiter е една от най-бързо развиващите се уеб услуги. Не е ясно обаче как тригодишният стартъп ще си плаща сметката, когато изчерпи 55-те милиона долара венчърен капитал.

Сериозни изпитания очакват Twitter, казва Кен Олет от Ню-Йоркър, председател на медийната среща в Сън Вали.

Това е великолепна услуга, но недобра рекламна площадка, смята Бари Дилър, генерален директор на интернет-конгломерата InterActiveCorp. На същото мнение и магнатът в кабелната телевизия Джон Малоун, който съветва социалните мрежи да помислят за платени регистрации.

Разсъжденията върху Twitter важат и за YouTube, най-популярния сайт за споделяне на видео. На срещата е било цитирано изказване на инвеститора-милиардер Уорън Бъфет, че е готов да плаща по 5 долара на месец, за да гледа редовно видео клипове.

Google придоби YouTube преди три години за сумата от $1,76 милиарда, но така и до ден днешен не може да печели от видео услугата.

Според някои анализатори обаче, Google целенасочено позволява да бъдат разпространявани слухове за огромни загуби от YouTube. Интернет гигантът използвал това при преговори с притежателите на авторски права на музика, филми и телевизионни програми, за да лицензира съдържанието при по-изгодни условия.

Основателите на Twitter Еван Уилямс и Биз Стоун държат в тайна своя бизнес модел. Известно е само, че продажбата на реклама не е на първо място в списъка от приоритетни цели на микроблогърската услуга.

Предполага се, че Twitter ще иска пари от корпорациите, които искат да узнаят предпочитанията на потребителите.

Наскоро обаче външна за Twitter компания излезе с платена услуга за фирми и обикновени блогъри. Австралийската uSocial предлага на туитърите да се сдобият с читатели срещу заплащане.

Компанията продава аудитория по няколко тарифни плана, като най-евтината оферта е 87 долара за 1000 читатели, или по-малко от 10 цента на човек.

Twitter се появи през 2006 година като услуга, която позволява на потребителите да поместват чрез SMS или уеб интерфейс съобщения до 140 символа в своите блогове. През април тази година броят на уникалните посетители на Twitter достигна 32 милиона, от които над половината са американци.

по темата: „Медийният елит не вярва, че Twitter ще печели”

добавете коментар...

  1. Senna

    Да бяхте написали и дискусиите за най-голямата спамерска мрежа Facebook

Коментар