Технологии намаляват драстично престоя в болниците

Телемедицината може да намали наполовина времето, което пациенти прекарват в болници, като даде възможност на докторите да наблюдават от дистанция тяхното състояние. Персонални цифрови помощници (PDA) пък ускоряват вземането на решение при спешни случаи. Това са резултатите от високотехнологични проекти в областта на здравеопазването, реализирани наскоро в Англия.

В град Карлизъл, например, пациентите били снабдени по домовете си с „монитор за телемедицина”. Това устройство им позволява сами да измерват температурата, пулса, дишането, кръвното налягане и да си правят електрокардиограми. Резултатите се пращат по телефонна линия до защитен сървър, където се съхраняват електронни записи за пациентите, които са достъпни за докторите и медицинските сестри в службата за първична помощ. Ако показанията на монитора се различават от нивата, зададени от лекарите, се изпраща предупредителен сигнал към службата, която взема съответните мерки. Така, от една страна, пациентите се чувстват по-спокойни за състоянието си, а от друга, се намалява времето за престой в болниците.

Използвайки системата за лечение на хронични дихателни заболявания, медиците в Карлизъл са успели да намалят наполовина болничния престой на някои пациенти.Компанията Tunstall, която е доставчик на оборудването, твърди, че технологията е много лесна за използване и дори пациенти над 80 години се справят успешно с нея. Според медицинския персонал, услугата позволява на пациентите да живеят свободно, но същевременно дава възможност на лекарите да възприемат един по-превантивен подход, което е помогнало да се намали броят на повторните приемания в болница.

Телемедицината
Сценарий
– отдалечено наблюдение на състоянието на пациентите с помощта на мониторно оборудване и комуникационни технологии
Ползи
– превантивен контрол над пациентите
– намаляване на скъпите престои в болниците
– по-спокойни пациенти

Друг проект, в Кембридж, използва цифрови персонални помощници(PDA), за да ускори вземането на решения при спешни случаи. На екипите на линейки били раздадени устройства BlackBerry, с помощта на които те могат да получават бързо необходимата им информация за състоянието на пациентите. Медиците използват мобилните устройства за достъп до социални данни за пациентите – дали даден човек има алергия, какви лекарства взима, подробности за най-близките му и пр. Разполагайки с тази информация, медицинските екипи решават как да процедират във всеки отделен случай.

Понякога за хората е по-добре да стоят в своите домове. Това освобождава определени ресурси и спестява пари в дългосрочен период. Ако екипът има достъп до необходимата информация, ще вземе бързо правилното решение – дали пациентът да бъде откаран в болница, или да си остане вкъщи.Така, чрез домашно лечение, се пестят пари от скъпите болнични престои.

Мобилните устройства BlackBerryсе свързват с базата данни на медицинския център чрез оператора Vodafone. В базата се съхраняват данни за пациентите от социалните служби. Специализиран софтуер предоставя данните в криптиран вид на сървърите за изпращане на съобщения към устройствата BlackBerry. Интересното е, че проектът е изпълнен само за шест седмици.

Коментар