Световният пазар на решения за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) е постигнал завиден ръст през миналата година, сочи нов доклад на Gartner.
Приходите в сектора възлизат на 9,15 милиарда долара, което е 12,5-процентно увеличение, в сравнение с 8,13-те милиарда през 2007 година.
Лидер на пазара продължава да бъде SAP с 22,5% дял от общите приходи. Компанията обаче бележи спад от 3% спрямо предходната година.
Най-голям ръст в CRM продажбите на първите петима доставчици е постигнала Microsoft. Приходите на софтуерния гигант от Редмънт са се увеличили със 75% през 2008 година, показват данните на Gartner.
Microsoft заема четвърто място, следвана от Amdocs. Преди нея, на второ и трето място са съответно Oracle и Salesforce.com.
Основeн стимул за ръста на CRM пазара са били инвестициите на корпоративния сектор в технологии, насочени към задържане на клиенти, анализ и софтуер по поискване.
“Софтуерът като услуга” (SaaS) държи 20% от общите приходи на CRM пазара, бележейки 15% ръст спрямо 2007 година.