Xerox предложи ново технологично решение за намаляване на разходите за печат. Платформата Y-Soft SafeQ позволява прецизно управление на процесите и отчитане на всяка отпечатана страница в дадена организация.
Решението, базирано на сървър, се интегрира към печатащите устройства на Xerox и дава на потребителите редица възможности за оптимизиране на разходите. Така например, режимът на печат „следвай ме” изпраща задачите за печат до SafeQ сървъра, за да се принтират от което и да е устройство в мрежата, ако съответният потребител има необходимите права.
Налице са също възможности за контролиран достъп до печата и копирането чрез магнитни идентификационни карти, отчитане на всяка задача на индивидуален или групов принцип, както и на база проект, кредитно отчитане на всеки потребител, анализ на натоварването на устройствата с цел оптимизиране на вътрешната печатна структура и др.
Професионалното SafeQ свързващо устройство има вграден сензорен екран с резолюция 320×240, който улеснява употребата му. Оторизирането на потребителите става чрез въвеждане на ПИН код върху сензорния екран на свързващото устройство или чрез приближаване на магнитни идентификационни карти.
Едно от важните предимства на SafeQ е възможността за защитен (отложен) печат. Тази функция е жизненоважна в секторите финанси и застраховане, където сигурността е от съществено значение, достъпът до всяка принтирана страница трябва да бъде предварително регулиран, както и копирането и сканирането на документи в системата.
Устройството SafeQ позволява пълен контрол и защита на принтираните документи, за да не попаднат в чужди ръце. Потребителите могат да съберат разпечатките си от всеки принтер в мрежата, когато поискат.
На всеки потребител може да бъде определен индивидуален лимит под формата на потребителски кредит, в който се отчитат изразходваните от него средства. Проверката на кредита допълва процеса на оторизация и достъпа до устройството. Тази функция е приложима в образователни институции, където разходите за печат и копиране могат да бъдат за сметка на потребителите.
В зависимост от изискванията, мащабите на организацията и печатната инфраструктура, клиентът може да избира между три версии на решението: Instant Edition, Professional Edition или Enterprise Edition.