Националната служба за трудови отношения на САЩ (NLRB) разследва две жалби на служители на Apple, свързани с въпроси като безопасност на работното място и липсата на прозрачна система за заплащане.
Делата са заведени на 26 август и 1 септември, според уебсайта на NLRB. Службата е натоварена с отговорността да осигури справедливи трудови практики.
Шер Скарлет, инженер в Apple, е подал жалба на 1 септември, съобщи Yahoo Finance. В изявлението се той казва, че компанията нарушава Националния закон за трудовите отношения.
Второ оплакване идва от Ашли Джовик и е свързано с управленски тормоз и принудителен административен отпуск. Йовик твърди, че е била тормозена от ръководството, след като изразила загриженост, че офисът е станал опасно място за работа. Тя е подавала жалби и до Администрацията по охрана на труда и здравето, до Калифорнийския комисар по труда и Комисията за равни възможности за заетост.
Apple отдавна е известна със своята затвореност, което често сблъсква компанията с протести, заради непрозрачност в заплащането и други въпроси. В отговор на новите жалби, говорител на Apple подчертава, че компанията е „дълбоко ангажирана със създаването и поддържането на позитивно и приобщаващо работно място”.
В допълнение, говорителят казва, че Apple приема сериозно всички въпроси и задълбочено разследва „всеки случай на безпокойство”. От уважение към поверителността, компанията отказва да обсъжда конкретни жалби на служителите.
Да подадат жалби пред архиепископ Ховнан Дердерян.