Мобилната телевизия си проправя бързо път в Европа
Все повече хора искат да гледат любимите си програми на своите мобилни телефони, сочат проучвания на пазара
29/03/2006
Музика, спорт и други развлекателни програми очакват потребителите на мобилни телефони в Европа. Наскоро производители и оператори обявиха нови високоскоростни услуги, чрез които ще доставят телевизия на GSM дисплеите.
Музика, спорт и други развлекателни програми очакват потребителите на мобилни телефони в Европа. Наскоро производители и оператори обявиха нови високоскоростни услуги, чрез които ще доставят телевизия на GSM дисплеите.
Компании като Lucent и Nokia предприемат мащабни проекти за изграждане на инфраструктура за по-бързи мобилни услуги. От друга страна, оператори от ранга на Virgin и T-Mobile правят всичко възможно гледането на телевизия на мобилните телефони да бъде по-лесно и по-евтино.
Усилията на мобилната индустрия са подкрепени от последните проучвания сред притежателите на GSM-и, цифрови персонални помощници (PDA), смартфони и други подобни джаджи. Електронна поща, музика и телевизия са сред най-желаните услуги, които искат потребителите на своите мобилни телефони. По данни от изследване на Siemens, изнесени на изложението CeBIT в Хановер, приложенията, заради които потребителите биха заменили старите си телефони с нови, са, на първо място, електронната поща и развлеченията.
Особен интерес предизвиква мобилната телевизия, която позволява на потребителите да наблюдават любимите си програми на своите джобни устройства. На второ място в списъка от желания е мобилната електронна поща, или възможността да изпращате и получавате е-майл с вашия мобилен телефон. И накрая, близо две трети от анкетираните от Siemens искат да теглят песни от Интернет с помощта на своите GSM-и. По-младите мобилни потребители пък са заинтригувани от интерактивни игри, конферентни разговори и видео комуникации.
Мобилната телевизия
|
►За услугата
|
– дава възможност да гледате развлекателни и други програми на мобилния си телефон, навсякъде и по всяко време
|
►Фактори
|
– все повече потребители искат мобилна телевизия, показват проучвания на пазара;
– производители на телефони и мобилни оператори инвестират в осигуряването на новата услуга |
►Прогноза
|
– пазарът на мобилна телевизия ще генерира $27 мириарда през 2010 г., а броят на потребителите ще достигне 250 милиона, според ABI Research
|
T-Mobile, част от най-голямата европейска телекомуникационна компания Deutsche Telekom, съобщи, че ще започне да предлага музикалната прогрма MTV на абонати в Германия и Австрия, а скоро след това и във Великобритания. T-Mobile е в процес на разширяване на своите мрежи за мобилни комуникации, особено в Германия, където получава помощ от финландската компания iNokia Oyj за изграждане на мрежа, работеща по технологията HSDPA. Тя ще даде на потребителите скорости до 14 мегабита в секунда
(Mbps), които ще осигурят бързо, плавно и качествено видео на екраните на мобилните им телефони. Очаква се подобни мрежи да бъдат изградени във Великобритания и Холандия.За да oтговори на потребността от по-високи скорости, Lucent Technologies Inc. разширява мрежите си в Полша, Русия и други страни. Компанията е сключила договор с телекома на Казахстан за пускане в експлоатация на една нова мрежа, която ще поддържа съвременни услуги за пренос на глас и данни с висока скорост за бизнес и домашни потребители. В Полша Lucent разработва широколентови услуги заедно с местен телеком, които ще осигурят Интернет телефония и разпространение на телевизионни програми през Интернет.
Очаква се пазарът на мобилна телевизия да генерира приходи от 27 млрд. долара през 2010 година, а броят на потребителите на тази услуга да достигне 250 милиона, по прогнози на компанията за проучвания ABI Research. Tрудностите за операторите на услуги и доставчиците на мобилни телефони са свързани с това да накарат пазара да разбере и да свикне с предлаганите услуги, както и да предоставят мобилни устройства на приемливи цени. ■