Пазарът на монитори във възход от пандемията

Все повече служители работят от домовете си, купувайки компютри и монитори
(снимка: CC0 Public Domain)

Доставките на компютърни монитори продължават да растат силно, в резултат на пандемията от Covid-19 и мерките за социална изолация. Това е заключението на анализаторите от IDC в нов доклад за пазара на РС монитори.

През второто тримесечие на 2021 г. в света са доставени над 35 милиона монитора, което е с 11,2% повече спрямо същия период на миналата година. Потребителският сегмент е двигателят на търсенето в периода април-юни, сочи анализът.

Ръстът в предлагането все пак е бил ограничен от проблеми, които засягат голяма част от електронната индустрия, като например недостига на компоненти, особено на чипове. Освен това нарастващите транспортни разходи и логистичните проблеми допълнително забавят някои пазари.

Тези фактори водят до известно увеличение на цените, тъй като купувачите се стремят да задоволят спешно търсенето и да се предпазят от очакваните бъдещи дефицити, отбелязва IDC.

Dell продължава да бъде лидер на пазара за монитори. През второто тримесечие на 2021 г. американската компания е доставила с 18,6% повече монитори, отколкото за същия период на миналата година, което води до увеличаване на дела ѝ от 20,2% на 21,5%.

На второ място е китайската Lenovo, която увеличава доставките си с 35,2%. Пазарният дял на компанията нараства от 9,8% на 11,9% за една година.

Третото място е заето от TPV, при която се наблюдава спад в доставките с 24,5% на годишна база, в резултат на което пазарният ѝ дял се свива от 15,6% на 10,6%.

Следва HP, която регистрира спад на доставките на монитори с 21,5%. Делът на американската компания на световния пазар намалява в рамките на една година от 14,3% на 10,1%.

Samsung затваря челната петица. Южнокорейският производител увеличава доставките си с 41,5% през второто тримесечие. В резултат на това пазарният дял на компанията се покачва от 7,9% на 10,1%.

Коментари по темата: „Пазарът на монитори във възход от пандемията”

добавете коментар...

  1. :o)

    едва ли някой който чете тука си има представа какво е тва TPV , но поне останалите марки будят разпознаваемост за масовия читател най-вече заради лаптопи и телевизори и телефони 🙂

Коментар