Българската компания Сирма Груп показа пред финтех компании в Амстердам система с изкуствен интелект, която представлява пълноценен робот – финансов съветник, способен да води сложни разговори с банковите клиенти.
AI системата Melinda впечатли посетителите на изложението Money20/20 със способността си да води пълноценни разговори и да разбира контекста на разговора с клиентите на банки и други финансови организации, благодарение на технологии за машинно обучение, обработка на естествен език и разбиране на естествен език.
„Интересът на организации от целия свят към Conversational AI – технологичния стак, използван в Melinda – показва, че финансовата индустрия активно търси доставчици на този тип интелигентни решения. Затова е радващо, че българска разработка е сред водещите в този съвсем нов сегмент и може да се окаже двигател за либерализиране на достъпа до услугата „финансов съветник” в България и на Балканите”, сподели Момчил Зарев, главен търговски директор на решенията за финансови институции в Сирма Груп.
В базовия си вариант системата представлява чатбот, който може да се надгради до истински робот – съветник, който анализира думите на своя събеседник и може да му предлага съответните отговори и решения, разказа Зарев. Чат платформата е създадена специално за банковия и финансов сектор.
Събитието в Амстердам събра над 4000 представители на повече от 1500 от най-големите банки, финтех компании и други дружества от сектора на финансите и технологиите в света. Форумът по традиция налага дневния ред в развитието на финтех бранша и откроява тенденциите.