Илон Мъск разширява тунелите под Лас Вегас

Електромобилите Tesla с шофьор засега се движат в тунелите със скорост до 64 км/ч
(снимка: The Boring Company)

След като през юни най-сетне започна да превозва първите пътници през своите тунели в Лас Вегас, сондиращата компания The Boring Company на Илон Мъск вече има и одобрение за разширяване на тунелната си система в целия град. Местните власти дадоха зелена светлина на плановете за разгръщане на подземната транспортна мрежа, която може да достигне 51 станции.

Настоящата тунелна система на Boring Company се състои от двойка еднопосочни тръби, минаващи под конгресния център в Лас Вегас, който отвори по-рано тази година за трансфер на посетители между станциите в двата края на съоръжението. Пътниците се возят в електрически модули Tesla, управлявани през тунелите от шофьори-хора със скорост до 64 км/ч, разказва NewAtlas.

Разширяването на тунелната система из Лас Вегас винаги е било част от плановете на фирмата. Затова тя приема радушно решението на градоначалството за „установяване и поддържане” на транспортна система под повърхността на Лас Вегас, която – според тях – ще включва 51 станции и над 40 км тунели.

Сред дестинациите в тунелната мрежа ще има казина с големи имена като Mandalay Bay, MGM Grand и Caesars Palace, заедно с T Mobile Arena, Allegiant Stadium и Университета на Невада.

Макар че градският съвет е одобрил предложената маршрутна мрежа, всяка от 51-те станции ще изисква отделно разрешение за ползване, преди да започне строителството. Компанията ще се нуждае и от отделно споразумение за франчайзинг с Лас Вегас.

Крайният продукт на Boring Company е доста различен от този, предвиден от основателя Илон Мъск преди около пет години. Той си представяше асансьори, които спускат превозни средства от нивото на улицата надолу по специални релси, а придвижването, според идеята, трябваше да се случва без намесата на шофьори – и със скорост от порядъка на 240 км/ч.

Въпреки този елемент на разочарование, все пак подземната мрежа на Лас Вегас има капацитет да придвижва повече от 51 000 пътници на час, когато бъде завършена – евентуално.

Коментари по темата: „Илон Мъск разширява тунелите под Лас Вегас”

добавете коментар...

  1. хаха

    Истинските инженери са в България. Бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, което никой друг не може да постигне.

  2. :o)

    значи идеята на мъск не е толкова лоша
    просто не става за град, но МЕЖДУ градове е много добра тунелната идея.
    Само че с хипер скорост – 1000-2000 км в час или повече. Иначе няма смисъл.
    Така ще намалеят и самолетните полети и ще живеем в по-чист свят 🙂
    Между континенти ще е супер да се пътува така 🙂

  3. ..

    До ха:

    Автобуси, трамваи и мотрисите на метрото имат десетократно по-голяма плътност на превоз на пътници.

    Тая глупост на мъск не само ще превозва десетки пъти по-малко хора, но и в през повечето време ще чакаш за автомобил, който да те вземе.

    А, логиката за последното е изключително проста:
    1. Максималният обем пътници се постига, ако всички автомобили са постоянно в движение да превозват хора.
    2. Всеки чакащ автомобил НЕ превозва хора

    Следователно, колкото повече автомобили чакат за пътници, толкова по-неефективно е използването на системата и толкова по-малък е броят на превозените пътници.

    Допълнително трябва да се вземе предвид, че колкото по-висока е скоростта в тунелите, толкова по-голяма трябва да е дистанцията между колите.

    Решението на мъск е само с 2 станции, докато метрото има множество станции по пътя си.

    Ако мъск реши да включи множество станции, възникват още 2 проблема:
    1. как ще се включват автомобили от междинните станции, ако има плътен поток от предна към следваща станция, особено при по-високи скорости
    2. Как ще се оптимизират автомобилите по станциите, така че да са точно там, където (ще) има най-много пътници.

    Въобще, време е да престанете с култовете към личността, които уж бяха комунистически практики.

    Върху оптимизациите на транспорта се работи от столетия, десетки хиляди инженери и учени от всяка една държава по света са работили и работят с години / десетилетия.

    И влакът във вакумен тунел е измислен и отхвърлен още преди над 100 години, и метрото е на над 100 години …

    Един шарлатанин, успял да приватизира технологиите на НАСА и да открадне автомобилна компания от създателите ѝ няма капацитета да реши никакви съществени проблеми.

    Знам как работят мозъците на такива дебили – слуша обсъжданията на истинските инженери и после ги говори, все едно са негови хрумвания.

  4. ха

    Радико тъкмо като прочетох статията, та започнах да търся как изглежда метеостанцията. Открих подходяща картинка, но не могат ви я покажа, заради примитивната система на сайта за борба със спама.

    Трябва да се отбележи, че си има едно съществено предимство пред метрото. Не чакаш да ти дойде мотрисата, веднага се натоварваш, а в бъдеще няма и да се бавиш по спирките. Да, ако всичко беше релсово, то можеше даже да е още по-добро, но и много по-скъпо откъм поддръжка! Тук се ползва превозно средство за масово производство.

  5. Радико

    Метро бе метро нищо повече

  6. :o)

    Пълна глупост и нищо общо с оригиналната идея.
    Тунелни таксита мухахахах.

Коментар