Софтуерът на Autodesk играе главна роля в създаването на филма „Редник Джо”

САН РАФАЕЛ, Калифорния, 27 август, 2009 г. — Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) отдава чест на стотиците художници-аниматори по цял свят, които създадоха с общи усилия близо 1500 кадъра с визуални ефекти за изпълнения с екшън филм от това лято „Редник Джо: Възходът на кобрата”. Инструментите на Autodesk, с чиято помощ са създадени визуалните ефекти за „Редник Джо”, са Autodesk Flame, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Autodesk Softimage, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox и Autodesk FBX.

“Насърчаването на творческо сътрудничество заема централна част в нашата стратегия за разработване на софтуер,” каза Стиг Груман, вицепрезидент на групата „Дигитални развлекателни технологии” към Autodesk Media & Entertainment. „Редник Джо” идеално илюстрира успеха на нашата стратегия. Филмът показва работата на шест изключително талантливи студия за визуални ефекти, които използваха различни инструменти на Autodesk, за да създадат този масивен проект и да постигнат поразителен визуален резултат.”

Digital Domain (Холивуд) — Екип от 175 души работи повече от година, за да създаде 320 кадъра с визуални ефекти (VFX) за две основни сцени – преследване в Париж, което завършва с разрушаването на Айфеловата кула, и масирана атака срещу конвой. Digital Domain разчиташе на Maya за основните анимации, моделиране, осветление, скриптиране и манипулиране на герои и на Mudbox за моделиране на скици. Отговарящият за анимациите, Бернд Ангерер, каза, „Айфеловата кула представляваше огромен, изключително детайлен модел, състоящ се от милиони многоъгълници. Като използвахме Maya, ние можахме да контролираме този огромен обем от данни и да си свършим работата. Софтуерът Maya притежава толкова много силни страни, но печели най-вече благодарение на способността си да бъде включен към пайплайн.”

CIS (Холивуд и Ванкувър) — С 265 кадъра в пет сцени за 20 минути визуални ефекти, CIS използва арсенал от инструменти на Autodesk, за да може да свърши различна работа, включваща моделиране на твърди повърхности, дигитални дубльори и виртуални среди (главния щаб на редник Джо, пустинята Сахара, енергийна мълния, подводно трасе с препятствия и полярна ледена шапка). „Този филм е нещо страхотно и аз буквално не мога да си представя да направим толкова сложно шоу без Maya и Flame,” каза ръководителят в CIS VFX Брайън Хирота. „Освен Maya, ние използвахме и 3ds Max и допълнителната програма FumeFX, за да ни помогнат да пресъздадем и рендерираме динамиката на огъня и дима, MotionBuilder, за да обработим данните за движение, и Flame за сложно 2½D и 3D композиране.”

MPC (The Moving Picture Company) (Лондон) — MPC създаде 168 VFX кадъра, повечето от които бяха за епична подводна екшън сцена върху гигантско каменно лице, като всичко това беше създадено като дигитална среда. Ръководителят на екип от 100 художници-аниматори в MPC VFX, Грег Бътлър, обясни, „Тъй като вече бяхме работили заедно по филма „Посейдон” с Бойд Шермис, същият VFX ръководител като в „Редник Джо”, ние знаехме, че сме в добри ръце. За този филм ние разчитахме на Maya, като наш основен инструмент, използвахме Mudbox за смесване на метали и MotionBuilder за работа, свързана с улавянето на движения. Инструментите на Autodesk са се превърнали в стандарт в индустрията, което прави работата по писането на персонализиран код по-лесна за нашия екип по научна и развойна дейност. С FBX ние не трябваше да пишем каквито и да е специални скриптове или да преминаваме през сложни процеси за обмен на данни, което направи работата ни безкрайно по-лесна.”

Prime Focus VFX (известно преди като Frantic Films VFX) (Холивуд, Уинипег, Ванкувър) — Екипът на Prime Focus от 55 души създаде 124 VFX кадъра, които включваха превизуализация, дигитални среди, симулация на вода и рендериране на обемни частици. Наситеният с екшън финал, който е и най-голямата част от работата на Prime Focus, включва самолет, който е погълнат от наномити (високотехнологично оръжие под формата на микроскопични насекоми, които разграждат метал), огромна дигитална среда и наситени 3D среди с облаци и небе. Крис Бонд, старши ръководител VFX и президент на Prime Focus VFX, каза, “3ds Max и Maya бяха избраните от нас инструменти. Ние създадохме персонализиран пайплайн на анимацията, като използвахме 3ds Max заедно с нашия собствен инструмент за рендериране на обемни частици Krakatoa, за да рендерираме милиардите частици, които бяха необходими за създаването на рояка от наномити.”

CafeFX (Санта Мария) — “За нас беше вълнуващо да сме част от пресъздаването на една голяма американска икона на големия екран,” каза ръководителят „Компютърни графики”(CG) в CafeFX Сет Липман. Екипът от 50 художници-аниматори създаде над 100 кадъра, включващи сложни манипулации на мимиките на главните герои Дестро, Зартан и Неовайпър. Той добави, „Ние използвахме Maya за анимирането на героите и камера тракинг, и Softimage за CG ефекти, анимация и осветление. Особено сме доволни от комплексния софтуер за симулиране на динамика Softimage ICE (Interactive Creative Environment) и неговата способност да създава многонишкови симулации. Softimage е интегриран с mental ray, което създава гладък трансфер между ефекти и осветление. Страхотното при използването на Maya и Softimage е гъвкавостта, която те осигуряват, за да може бъдещите професионалисти да приложат правилните инструменти.”

Framestore
(Лондон) — Framestore създаде за филма няколко кадъра на обширни среди – хеликоптер, излитащ от въздушна база в Афганистан, изображение на Париж, използвано за фон, огромно подземно хранилище за снаряди и CG самолетоносач в бурно море. „Ние трябваше да направим много персонализирано Python скриптиране за този филм, за да може всичко да е както трябва,” каза Джон Тум, ръководител VFX във Framestore. Той добави, “Истинското предимство на Maya е възможността за персонализирано скриптиране. Софтуерът Maya е толкова гъвкав и разширяем, че беше интегриран в нашия пайплайн като избрания от нас инструмент.”

Коментар