IBC 2009, АМСТЕРДАМ – 11 СЕПТЕМВРИ, 2009 — Корпорацията NVIDIA, световен лидер в областта на визуалните решения обяви, осигурява възможността на компаниите занимаващи се с продукция на телевизионни предавания и филми да боравят по-бързо и лесно с огромните обеми видеоинформация с висока резолюция за разпространение към HDTV телевизионни потребители, Blu-Ray оптични дискове и 4K цифрово кино.
Иновативни компании като da Vinci Systems, Lowry Digital, ASSIMILATE и GIC се възползват от паралелната изчислителна архитектура CUDA™ на NVIDIA® графичните процесори, за да се справят с различни критични предизвикателства, пред които са изправени професионалистите в областта на видео обработката. В това число попадат и някои от най-често изпълняваните задачи, като цветови баланс, възстановяване на стари филми, създаване на визуални ефекти и компресиране на изходящия видеоматериал, които биват значително ускорени.
CUDA Архитектурата Ускорява Цветовите Корекции
da Vinci Systems, водещ доставчик на продукти за цветова корекция, използвани от компании за постпродукция из целия свят, неотдавна обяви своята подобрена нова версия на da Vinci Resolve пакета за цифрово мастериране, базиран на Vinci C.O.R.E. (CUDA Optimized Resolve Engine). Новото решение се възползва от масивната паралелна изчислителна мощ на NVIDIA® Quadro® графичните процесори (GPU) за да осигури възможност за цветова корекция и обработка на изображения с висока резолюция в реално време. Именно този инструмент е използван и в скорошните големи филмови хитове като as “Star Trek” и “Terminator Salvation”.
“Ползата от използването на CUDA-съвместими графични процесори е забележителна, осигурявайки изчислителни ресурси за до 20 пъти подобрение в скоростта на обработка спрямо решенията от предишното поколение”, заяви Гари Адамс, продуктов мениджър в da Vinci. “Компаниите занимаващи се с постпродукция с помощта на Resolve вече могат да импортират, коригират цветово и да променят резолюцията на входящ 4K видеоматериал или стереоскопични 3D изображения в реално време, без загуба на качество. Resolve се възползва от пълните възможности на NVIDIA графичните процесори, осигурявайки на професионалистите занимаващи се с цветова корекция възможност за по-голяма креативност и възможност за създаване на по-богата гама от предизвикателни визии”.
CUDA Архитектурата Ускорява Видеообработката
Lowry Digital, пазарен лидер в цифровото възстановяване и подобряване на качеството на изображението на класически и съвременни филми, използва NVIDIA графични процесори и CUDA архитектурата за ускоряване на процеса по обработка до 5 пъти. Сред последните проекти на компанията са например възстановяването на класическия филм на 20th Century Fox film, “The Robe”, и обработката на спечелилия Oscar филм “The Curious Case of Benjamin Button” на Paramount/Warner Bros. В допълнение, от Lowry използваха NVIDIA графични процесори и при съвместната си работа с NASA по възстановяването на видеоматериала предаван от лунната повърхност при първите стъпки на Нийл Армстронг на Луната.
“NVIDIA CUDA позволява на Lowry Digital да осигури повече стойност за клиентите на компанията, намалявайки необходимото време и разходи по процеса на цифрово възстановяване”, заяви Джон Д. Лаури, основател на Lowry Digital. “Ние продължаваме да разработваме технологията все повече, осигурявайки решение, които никога преди това дори не са били опитвани. С помощта на графичните процесори за извършване на сложна обработка на изображения ние можем да използваме различни видео и филмови източници, снимани на различни камери, с различно осветление и да ги нормализираме така, че те да изглеждат сякаш са заснети при еднакви условия”.
CUDA Архитектурата Ускорява Постпродукцията
ASSIMILATE трансформира създаването на визуално сложни изображения със своето решение SCRATCH Digital Process Solution, осигуряващо CUDA-базирана обработка в реално време за постпродукция. Създаден за професионалисти в областта на постпродукцията, SCRATCH съчетава обработката на информация, преглед и възпроизвеждане, цветова корекция и финално мастериране в различни формати с резолюция до 4K.
“ASSIMILATE е изцяло фокусирана върху използването на NVIDIA графични процесори за осигуряването на нови инструменти за работа в реално време, които до преди това не са били възможни”, заяви Лукас Уилсън, директор на бизнес подразделението в ASSIMILATE. “Започвайки с обработката на информация от процесора, ние преминахме към използването на CUDA технологията, за да ускорим работния процес до момента, в който потребителите ще имат възможност да експериментират свободно на база на своята креативност и въпреки това да се справят до крайния срок”.
CUDA Архитектурата Ускорява Конвертирането и Разпространението
GIC, глобален софтуерен разработчик на решения за създаване и разпространение на 2D/3D съдържание, използва CUDA-съвместими графични процесори за извършването на тежките изчислителни задачи при конвертиране на видео за по-кратко време и по-ефективно спрямо тези, разчитащи само на централния процесор.
“Тъй като филмовата и телевизионна индустрия напредват към стандартизацията на единен формат – Interoperable Master Format (IMF), нашия CUDA-ускорен Digital Video Package инструмент бързо конвертира в различни видео формати за разпространение на готовия видео материал”, заяви Хенри Гу, президент на GIC. “Възползвайки се от мощността на процесорите на NVIDIA, ние успяхме да намалим до часове процеса, който доскоро отнемаше седмица на филмовите студия и компаниите извършващи постпродукция, като в същото време намалихме и цената за съхранение на данни с поне една трета”.
Решенията, които използват CUDA архитектурата за ускорение на работния процес в телевизионните предавания и филмови продукции ще бъдат демонстрирани по време на изложението IBC 2009 на щанда на NVIDIA/PNY номер H37 в Зала 7 на RAI Centre в Amsterdam, между 11 и 15 Септември 2009. Демонстрациите от страна на NVIDIA ще включват: RT Software и техния софтуер за виртуални ефекти, както и Elemental Technologies и техните решения Elemental Server и Elemental Accelerator за видео компресия.