Не само виниловите плочи се „завърнаха“ в последно време: продажбите на компактдискове се радват на годишен ръст за първи път от 2004 г. насам, според годишния доклад за продажбите на Американската асоциация на звукозаписната индустрия. Като се има предвид съчетанието на двете тенденции, общите продажби на „физическа“ музика нарастват за първи път от 1996 г., отбеляза организацията.
Това е интересно явление, като се има предвид, че през последните няколко години най-използваната форма на слушане на музика е стриймингът. Но фактът, че „физическата“ музика се радва на възраждане е трайна тенденция и тя не може да се разглежда като мимолетна мода, подклаждана от „хардкор колекционери“, пише Axios.
Тенденцията е добра новина за магазините за музикални звукозаписи. Собственикът на един такъв магазин, Дойл Дейвис от „Grimey’s“ в САЩ, казва, че „винилът все още е крал“, но в същото време продажбите на CD „си държат соето“.
Според него, силни продажби на компактдискове са налице при нови албуми, особено когато има забавяне на издаването на винил. „Наистина мисля, че става дума за млади хора, които откриват, че харесват физическите копия на музика в дигиталната ера“, казва Дейвис.
Без съмнение тенденцията има своя лек привкус на ретро-забавление: CD беше водещият формат в музикалната индустрия през 90-те години, като годишните продажби достигаха достигайки 13,2 милиарда долара (по данни от 2000 г.
„Мисля си, че цялото това нещо е страхотно“, казва още Дейвис. „Това говори за здравето и цялостното завръщане на физическите медии като цяло.“
Учудвам се, че в ерата на стрийминг услугите, някой би си купил носител с компресирана музика.
Както наскоро казаха в един филм – кой още ползва CD-та 🙂
Подсеща ме за дисковете по бензиностанциите – топ хитове от преди 20г 😀
Всичко ново е добре забравено старо. Не случайно са го казали хората!