Британски фирми тормозят възрастните с маркетинг

Атакуваните възрастни нерядко са с деменция или проблеми с паметта и са податливи на внушения (снимка: CC0 Public Domain)

Пет компании, които са направили хиляди нежелани маркетингови обаждания към „по-възрастни, уязвими хора“, бяха глобени от регулатора на Острова. Сега фирмите трябва да платят глоби на обща стойност 405 000 британски лири.

Като част от своите агресивни маркетингови дейности фирмите са прозвънявали възрастни хора, за да ги убеждават да купят определени продукти, съобщи BBC. Някои от възрастните, получили такива обаждания, са страдали от деменция, съобщи Службата на информационните комисари (ICO).

Един от хората, оплакали се пред органа, описва обаждането като „заплашително и принуждаващо“. Друга жена е получила обаждане, предназначено „да убеди възрастно уязвимо лице със загуба на паметта в напреднала възраст да сключи ненужна застраховка за оборудване“. Жената обаче е на години, на които трудно взема самостоятелни решения.

Агресивно маркетираните продукти са били най-различни: застрахователни продукти или услуги за бяла техника и други големи домакински уреди като телевизори, перални и хладилници. Надзорният орган по поверителност на данните казва, че компаниите умишлено се насочват към възрастни хора, купувайки списъци с данни и контакти от трети страни.

Доказателствата, събрани от ICO по случаите, водят към убеждението, че компаниите или работят заедно, или използват един и същ маркетингов списък, за да таргетират своите „целеви клиенти“. В резултат на агресивния подход някои възрастни хора са се съгласили на покупки в размер на хиляди лири. Във всички случаи фирмите много добре знаят, че те нямат нужда от предлаганите им продукти, казва Службата на комисарите.

„Това са незаконни, „хищнически“ маркетингови обаждания, насочени към някои от най-уязвимите членове на нашето общество и водени единствено от стремеж към финансова печалба“, обясни Джон Едуардс, комисар по информацията на Обединеното кралство. Той предупреди фирмите, прилагащи подобни тактики, да очакват силен отговор.

Службата ICO посочи, че продължава да разследва редица други компании за същия проблем. Органът призова гражданите да сигнализират, ако са получавали подобни обаждания, и да споделят своите опасения. По отношение на глобените фирми ICO изпрати известия за принудително изпълнение, които изискват от компаниите незабавно да спрат да извършват подобни обаждания.

Коментари по темата: „Британски фирми тормозят възрастните с маркетинг”

добавете коментар...

  1. Илия

    И тук е така, *** “обработват” шизофрениците над 70 години със супер оферти за интернет….
    В българските мобилни оператори “Секат глави от кръста”.

  2. Anonymous

    ” Друг човек пише, че свекърва му е получила обаждане”…. Това е като “благословията” 7 син да родиш – зет да ти доведе

Коментар