EPYC носи успех на Mercedes-AMG във Формула 1

EPYC процесори помагат в дизайна на машините на Mercedes-AMG за Формула 1
(снимка: AMD)

Процесорите AMD EPYC помагат за вдигане на изчислителната мощност при аеродинамичните тестове на спортните автомобили на Mercedes-AMG Petronas във Формула 1, с което са допринесли за осмата победа на екипа в шампионата на конструкторите за 2021 г.

С тези чипове екипът е постигнал 20% подобрение на производителността в задачите по пресмятане на динамиката на флуидите за моделиране и тестване на аеродиманичния поток на болида за Ф1, съобщиха от AMD.

Използвайки процесорите EPYC, екипът на Mercedes-AMG Petronas за Ф1 премества напред границите на възможното при изчисленията на динамиката на флуидите, като разработва революционна аеродинамика и същевременно осигурява съотношението цена-производителност, необходимо за спазване на бюджетните регулации, въведени от Международната автомобилна федерация (ФИА).

Изчисленията на аеродинамиката са едни от най-сложните технически задачи сред екипите от Формула 1 и изискват усъвършенствани процесори и сървъри за извършване на анализите и сравнителните показатели. Освен това FIA разработи сложна рамка, която диктува колко изчислителна производителност и време в аеродинамичния тунел могат да използват отборите от Формула 1, в опит да се избегне предоставянето на несправедливо конкурентно предимство на отборите с повече ресурси.

„За отборите от Формула 1 наличието на най-ефективния изчислителен анализ на аеродинамиката може да означава разликата между победа и загуба в състезание. С процесорите AMD EPYC екипът на Mercedes-AMG F1 може да направи правилните стъпки в дизайна на машините по-бързо и по-ефективно от предишната използвана система”, заяви Дан Макнамара, старши вицепрезидент и генерален мениджър на сървърното подразделение на AMD.

Чипмейкърът и екипът на Mercedes-AMG Petronas Ф1 за първи път обявиха многогодишно партньорство през 2020 г., съчетавайки страстта на двете компании към екстремни резултати.

„Невероятно, но постигнахме 20% подобрение в производителността спрямо предишната ни система, което намали наполовина времето за изпълнение на тези задачи. Това е голяма стъпка в сравнение с един или два процента подобрение, наблюдавани при предишни системи”, сподели Саймън Уилямс, ръководител на софтуера за аеродинамично развитие в Mercedes-AMG Petronas Ф1.

Коментар