Продажбите на таблети намаляват осезаемо

С около 10% са спаднали продажбите на таблети през първото тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Търсенето на таблети намаля значително през първото тримесечие на годината, сочи нов доклад на анализаторската компания Strategy Analytics.

Продажбите на таблети в периода януари-март бележат спад от 10% на годишна база и възлизат на 40,9 милиона единици. Свиването на пазара се дължи на сезонни фактори, нарушаване на веригите за доставки, насищане на и нестабилна икономическа ситуация.

Пазарен лидер продължава да бъде Apple с дял от 39%. Продажбите на iPad обаче са намалели с около 6% на годишна база.

На второ място е Samsung с дял от 20% (спад от 1,2% на годишна база). Южнокорейският гигант е най-големият доставчик на таблети с операционна система Android.

Amazon затваря челната тройка с дял от 9%. Следват Lenovo със 7% от световния пазар и Microsoft с около 3% дял.

Но в първите пет играчи само Microsoft показа положителна тенденция: нейните продажби нарастват с 1% на годишна база.

Всички останали доставчици на таблети заедно заемат около 21% от продажбите в световен мащаб, сочи анализът.

Коментари по темата: „Продажбите на таблети намаляват осезаемо”

добавете коментар...

  1. :o)

    Майкрософт бележел ръст (crylaughing)
    Представям си ги на отчета в конферентната зала – амиии направихме ръст от 2% на 3
    Хич не сме за закриване 😀

  2. Йордан

    Това не е добре. Според мен САЩ и ЕС трябва да приемат закон, според който техника, по-стара от 3-4 години, да трябва да се бракува. Как иначе ще продължим развитието на икономиката, ако тарикатите използват телефоните, лаптопите и таблетите по 7-8 и повече години и не плащат никакви такси за това, че използват толкова дълго технологии от най-високо ниво?

Коментар