Търсенето на таблети намаля значително през първото тримесечие на годината, сочи нов доклад на анализаторската компания Strategy Analytics.
Продажбите на таблети в периода януари-март бележат спад от 10% на годишна база и възлизат на 40,9 милиона единици. Свиването на пазара се дължи на сезонни фактори, нарушаване на веригите за доставки, насищане на и нестабилна икономическа ситуация.
Пазарен лидер продължава да бъде Apple с дял от 39%. Продажбите на iPad обаче са намалели с около 6% на годишна база.
На второ място е Samsung с дял от 20% (спад от 1,2% на годишна база). Южнокорейският гигант е най-големият доставчик на таблети с операционна система Android.
Amazon затваря челната тройка с дял от 9%. Следват Lenovo със 7% от световния пазар и Microsoft с около 3% дял.
Но в първите пет играчи само Microsoft показа положителна тенденция: нейните продажби нарастват с 1% на годишна база.
Всички останали доставчици на таблети заедно заемат около 21% от продажбите в световен мащаб, сочи анализът.
Майкрософт бележел ръст (crylaughing)
Представям си ги на отчета в конферентната зала – амиии направихме ръст от 2% на 3
Хич не сме за закриване 😀
Това не е добре. Според мен САЩ и ЕС трябва да приемат закон, според който техника, по-стара от 3-4 години, да трябва да се бракува. Как иначе ще продължим развитието на икономиката, ако тарикатите използват телефоните, лаптопите и таблетите по 7-8 и повече години и не плащат никакви такси за това, че използват толкова дълго технологии от най-високо ниво?