Стриймингът „позлати” индийската филмова индустрия

40 милиона индийски домакинства в момента имат достъп до стрийминг услуги
(снимка: CC0 Public Domain)

Индийската филмова индустрия е разцъфтяла благодарение на технологията за поточно излъчване на видео. Местните филмови звезди никога не са имали толкова много работа – и толкова много слава – колкото в последните няколко години.

Огромни суми пари се изливат от Netflix, Amazon, Apple и други компании в производството на оригинални местни филми. Миналата година стрийминг индустрията в световен мащаб е похарчила 220 милиарда долара за за съдържание, според данни от Ampere Analysis. Това е е с 14% повече спрямо предходната година.

Конкретно в Индия Netflix е похарчила 405 милиона долара за разработване на оригинално и лицензирано индийско съдържание през 2019 и 2020 г. В страната в момента има около 30 стрийминг услуги, известни също като Over-the-Top (OTT) платформи.

Голямата азиатска държава има многомилионна публика и тя приветства с широко отворени обятия възможността да гледа филми на своя роден език.

„Миналата година 28-те индийски оригинални заглавия на Netflix бяха на седем езика, осем формата и 11 жанра във филми, сериали, комедии, риалити и документални филми”, казва пред BBC Моника Шергил, вицепрезидент на Netflix Индия. „Тъй като имахме възможност да предложим по-разнообразен набор от филми от различни региони на страната, видяхме как все повече и повече [хора] откриват и приветстват тези филми”.

Според нея, Индия има богата култура от гледна точка на разказване на истории и огромна любов към забавленията. Това обещава възходът да продължи и занапред.

Ашиш Фервани, анализатор по медиите и развлеченията в Ernst & Young, изчислява, че около 40 милиона индийски домакинства в момента имат достъп до стрийминг услуги като Netflix. Общият брой на домакинствата обаче е 200 милиона, тоест потенциалът е огромен. Очакванията са, че абонатите на стрийминг услуги ще нараснат до 60 милиона домакинства през следващите няколко години.

Стриймингът е създал „златен век” за забавленията в Индия, смята и Сидхарт Рой Капур, основател на една от най-големите филмови компании в Индия, Roy Kapur films. Той обаче има и някои резерви. Като продуцент знае, че финансовата възвръщаемост за създаване на филми, пуснати по традиционния начин, все още може да бъде по-голяма – тъй като продуцентската къща обикновено запазва правата върху филма.

Не така е при материалите, направени за стрийминг платформите. Те плащат еднократна такса, след което стават притежатели на правата. „Ако филмът се излъчва в кината, възвръщаемостта на инвестицията за продуцента е много по-висока”, казва Капур.

Коментари по темата: „Стриймингът „позлати” индийската филмова индустрия”

добавете коментар...

  1. :o)

    какво може да се каже по това , освен че бай манхал по света има много 🙂

Коментар