Чрез преосмисляне на основен компонент на батерията учени в Китай създадоха технология, описана като „изключително бързо зареждане“, при която литиево-йонната батерия достига 60 процента капацитет за по-малко от шест минути. Пробивът се счита за значителен за света на електрическите превозни средства, където времето за презареждане е отблъскващ фактор за много от потенциалните купувачи.
Откритието е дело на изследователи от Университета за наука и технологии в Китай. Техният проект се фокусира върху един от двата електрода в литиево-йонната батерия, наречен анод. По принцип анодът е обект на голям интерес за учените в областта, тъй като подобрените аноди могат да предложат големи подобрения за производителността, включително съхраняване на много повече енергия и много по-бързо зареждане.
Авторите на новото изследване изглежда са подобрили стандартния анод, проектирайки нова, пореста архитектура с графитни частици с определен размер, разпръснати равномерно навсякъде в материала. След постигане на „идеалното“ разпределение на частиците с различни размери и пространства в анода, екипът е добавил медни нанопроводници и медно покритие, след което използвал нагряване и охлаждане, за да дооформи новия компонент.
Както съобщава TechXplore, този подобрен анод е вграден в стандартна литиево-йонна батерия и позволява тя да се презареди до 60 процента за 5,6 минути и до 80 процента за 11,4 минути.
Описана като „изключително бързо зареждаща се литиево-йонна батерия“, технологията се счита за обещаваща стъпка към по-бързото навлизане на електрическите превозни средства. Изследването е публикувано в списанието Science Advances.
А нещо за живота ѝ да кажете? А нещо за пиковите натоварвания на електрическата мрежа? Тепърва ще ѝ се белнат белите кюлоти на тая измама!
Нови батерии, като 2 нови коли на бензин…