Децата-инфлуенсъри и децата-зрители в интернет имат нужда от защита, обяви британският Комитет по цифрови технологии, култура, медии и спорт (DCMS). Развитието на онлайн културата бързо изпреварва настоящите регулации за заетостта и рекламата, което води до потенциално опасни изкривявания, предупреди службата.
Новият анализ на комитета се спира на въпроса как децата-инфлуенсъри в днешно време са „изложени на риск от експлоатация“, защото в ерата на интернет маркетинга почти никой не зачита правилата за реклама.
Младежите-инфлуенсъри са процъфтяващ пазар. Много от тях печелят доходи чрез спонсорства и партньорства с различни марки. В някои случаи всъщност „бизнесът“ с влияние се върти от родителите: те управляват акаунтите в TikTok, YouTube, Instagram и други онлайн канали. На практика експлоатират децата си, за да печелят пари, предупреждава комисията.
Успоредно с това публикуването на съдържание с участие на деца може да повлияе на тяхната неприкосновеност и да доведе до риск за сигурността им – нещо, което трябва да бъде разгледано, заедно с гарантирането на правото на изтриване на всички данни, смята комитетът.
Но не само с децата-инфуенсъри има проблем. Не по-малка е драмата с децата като зрители. Инфлуенсърското съдържание за деца става все по-популярен медиен жанр в интернет, особено в YouTube.
Все повече деца гледат и „следят“ влогъри или влиятелни лица в YouTube. Това може да ги срещне с потенциално вредно съдържание и дезинформация, предупреждава британският регулатор. Той препоръчва преразглеждане на стандартите и правилата за онлайн реклами, насочени към деца.
От своя страна британското правителство казва, че подготвя нови регулации, за да „обхване всичко“ – от изкореняване на речта на омразата до справяне с измамниците и глобяване на големите технологични фирми, които не се съобразят с новите изисквания.
Нужна е защита ОТ инфлуенсъри. Тъпотиите, които се леят върху децата от устите на тези безработни тъпанари, са много по-опасни за тях от всякакви реклами.