Инфлуенсърите: съвършените снимки отстъпват на безгрижието

Тенденциите на споделяне в социалните мрежи се променят – нова мода привлича интровертите (снимка: CC0 Public Domain)

Днес няма маркетинг-кампания без участието на социалните мрежи и инфлуенсърите. Но всеки специалист е наясно, че красивите инфлуенсърски кадри вече не са актуални. Днес на мода са снимките и видеата, от които лъхат безгрижие и нехайство.

Новата мода идва от TikTok – социалната мрежа, известна със способността си да популяризира тенденции със скорост, с която те плъзват като „вирус“. В TikTok, както и в другите социални мрежи, доскоро се изливаха доста пари за инфлуенсърските кадри, в които всичко е перфектно – гледките са идеални, гримът на момичетата е безупречен, дрешките на децата са образцови, въобще всичко е съвършено до последния детайл… Сега този похват се обръща на 180 градуса.

Някогашните кампании, при които всяка публикация изискваше щателно планиране, перфектни тоалети и сложни процедури за грижа за външния вид, вече не вълнуват никого. Никой не иска да ги гледа. Днес кадрите и гледките са естествени, непресторени, но и нещо повече – от тях лъха безгрижие и забавление.

Новата мода

Флагман на новата мода е „Rat Girl Summer“. Тази тенденция, която може да бъде намерена под хаштага #RatGirlSummer, събра симпатии и подкрепа от широката общност в TikTok. За разлика от предишната тенденция под знака на перфекционизма, от кадрите тип „Rat Girl Summer“ лъха усещане за младежко веселие, шляене и бъбрене, „размайване“. Идеята е да излезете навън, да се разхождате наоколо.

Хаштагът #RatGirlSummer с образа на безгрижно лято вече е привлякъл 394 милиона гледания! Зад хита „Rat Girl Summer“ стои авторката Лола Коладе, която се замислила как иска да прекара лятото тази година. Решението ѝ било да се освободи от натиска да изглежда перфектно в социалните медии. Вместо това предпочела да се съсредоточи върху забавлението, без да ѝ „пука“ дали ще я харесват в социалните мрежи.

Според Лола, най-добрите преживявания често са такива, които не изглеждат добре на камерата. В крайна сметка това я вдъхновило да прегърне образа на „момичето-плъх“ и да преследва забавлението, а не естетиката.

Такива са кадрите – разхвърляни, непланирани, неподредени, нефризирани, негримирани. Това, което те казват на зрителя, е да спре да се суети в търсене на перфектни външности и да прави това, което му доставя удоволствие, да се забавлява пълноценно.

Да следваш радостта от живота

Лола е създала поредица от видеоклипове, насърчаващи младите хора да се отдадат на щуротии и да прегърнат „вътрешната си енергия на гризач“, като се разхождат енергично, общуват със света постоянно и се наслаждават на обикновени дребни забавления.

„Цялата работа е в това да бъдеш уверен, да следваш радостта от живота и да живееш според комфорта за самия себе си, а не според това, което смяташ, че другите биха харесали и одобрили“, казва Лола.

Ако име нещо „задължително“ в новата тенденция, това е снимането извън дома и собствената територия. Да, много по-лесно е да останеш вкъщи и да не правиш нищо, но животът се случва навън.

„Това не означава непременно бурни нощи по клубове или купони, въпреки че и такива забавления може да има“, казва Коладе. „Летните дейности могат да включват пикник в парка, плажни дни с приятели, разглеждане на музеи“.

Ето защо тази мода привлича интровертите, добавя тя, и особено тези, които имат „нужда от малко побутване, за да излязат навън“.

Хапване на дреболии

Своеобразен символ на това безгрижие, което се лансира сега, е похапването на дреболии. „Гризането“ носи внушение за спокойствие, забавление и безгрижие. Не става дума непременно за чипс и „боклучава храна“, в кадрите мое да има картофена салата, спагети или пък сладолед – всичко това са неща, на които се радваме, когато ни е спокойно и леко на душата.

Един от коментаторите на Коладе обобщава ситуацията с няколко думи: „Празна глава, пълен стомах, всички се движат, нямат спирачки.“ И това до голяма степен описва всичко, което представляват новите инфлуенсърски кадри.

Реакцията на публиката към тенденцията „Rat Girl Summer“ е изключително положителна. Потребителите на TikTok с ентусиазъм участват в лудории и прегръщат безгрижния дух, предложен от Лола. Идеята изглежда е отекнала сред хората, пожелали да избягат от робството на съвършенството и да живеят живота с малко повече дива енергия.

Коментар