Китайската корпорация Zhejiang Geely Holding Group извърши в сряда първото си успешно изстрелване на сателити. Тя изпрати общо девет сателита в ниска земна орбита, изграждайки спътникова мрежа, с която да осигури по-точна навигация за автономни превозни средства.
Самостоятелно проектираните и произведени спътници GeeSAT-1 бяха пратени в космоса от центъра за изстрелване „Сиджанг“ в югозападната провинция Съчуан. Компанията заяви, че предвижда да качи още 63 сателита в орбита до 2025 г. и в крайна сметка планира да има „съзвездие“ от 240.
С този ход Geely става вторият голям автомобилен производител в света, който има свързан космически бизнес. SpaceX, собственост на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, има повече от 2000 спътника в орбита за своята мрежа Starlink, която предлага търговски интернет услуги. Планът е Starlink да се разрасне до 4408 спътника.
Докато SpaceX използва свои собствени ракети за изстрелване на спътниците си, Geely използва ракета Long March 2C, разработена и управлявана от китайско държавно предприятие, за извеждане в орбита на своите девет сателита.
В допълнение към предоставянето на прецизна поддръжка за позициониране на самоуправляеми автомобили, мрежата на Geely ще обслужва и други търговски функции, като например предоставяне на комуникационни услуги на Азиатските игри през септември.
Традиционно сателитните мрежи на Китай са доминирани от военните приложения, но правителството започна да разрешава частни инвестиции в космическата индустрия на страната през 2014 г. Оттогава досега някои търговски компании, сред които и такива с подкрепа от местните власти, се възползваха от възможността за ранно завладяване на позиции в сектора.
Повечето компании се фокусират върху производството на сателити, но има и фирми, които са съсредоточени върху създаването на ракети-носители, включително такива за многократна употреба.