Дигиталната индустрия я чака добро бъдеще. Пазарът, измерен в реални пари, ще става по-силен с всяка измината година, заяви председателят на е-Академия Пламен Русев на започналото днес в София международно изложение за е-маркетинг и е-бизнес Webit.
Разходите за онлайн реклама нарастват бързо в световен мащаб. В някои страни, като Великобритания например, дигиталният канал е вече номер едно, изпреварвайки дори телевизията.
Европейският пазар на онлайн реклама възлиза на 12,9 милиарда евро през 2008 година, по данни на IAB Europe. България заема едва 0,10% дял със своите около 15 милиона евро за миналата година.
Потенциалът обаче е налице. "Тук сме, за да развием цифровата индустрия", заяви Ален Йоро, президент на Европейската мрежа за интерактивна реклама (IAB) пред аудиторията на Webit в столичния НДК.
Водещите европейски държави като Великобритания, Германия и Франция имат най-голям пазар на онлайн реклама в абсолютно изражение, но бурното развитие е в страните от Централна и Източна Европа. Особено показателен е ръстът от над 50% в Полша.
В съседните на България страни Румъния и Гърция пазарът на онлайн реклама се оценява съответно на 30 млн. евро (0,20% от европейския) и 45 млн. евро (0,30%).
Разходите за онлайн реклама в Турция са многократно по-големи и възлизат на 131 млн. евро през миналата година, което отрежда на страната 1% дял от общия европейски пазар.
В световен мащаб лидер е САЩ, но Европа се развива бързо и скъсява дистанцията. Като цяло, 10% от разходите за реклама в световен мащаб вече се насочват към дигиталните онлайн канали.