Бизнесът на SAP в България не е пострадал особено от икономическата криза, стана ясно днес на форума SAP World Tour 2009 в София.
През първите девет месеца софтуерният гигант е сключил 18 договора, докато за същия период на миналата година, която се счита за най-успешна досега, този брой е бил 20, обяви Петър Миленков, изпълнителен директор на SAP България.
Нови клиенти избират решенията на SAP за автоматизация на бизнес процесите, като същевременно се надграждат и съществуващите имплементации.
Освен в корпоративния сектор, където обслужва клиенти от ранга на БНБ, SAP напредва и в сегмента на малкия и среден бизнес (МСП). Добрите резултати се дължат на програмата Partner Edge, която стартира през 2007 година, стана ясно на пресконференция в столичния х-л Rainbow Plaza.
"Ситуацията сега е по-различна от преди няколко години. Продуктите на SAP вече са по-достъпни за малкия бизнес", заяви Димитър Угринов, директор на ДОД Консулт – един от партньорите на SAP в България.
При много от средните компании се наблюдава реорганизация на бизнес процесите, която предхожда внедряването на ERP система, посочи Петър Миленков. SAP може да помогне на тези компании, като им предложи различни варианти за оптимизиране на дейността на базата на своите най-добри практики.
В последната година SAP прониква бързо и в публичния сектор, заяви Манфред Йозеф, управляващ директор за Централна и Източна Европа.
Според него, пазарът на SaaS (софтуер като услуга) решения ще расте, но няма да революционизира света по начина, по който мнозина прогнозираха. SAP, за която се считаше, че ще пострада най-много от инвазията на SaaS доставчици, също предлага подобни услуги.
"Ще съчетаем двата свята", каза Манфред Йозеф. "Ползвах SaaS продукт на наш конкурент. Добър е, но ограничен", допълни мениджърът.
Големите компании не могат да разчитат на платформа за масова употреба, каквато е SaaS. Тя е подходяща за входно ниво, но логичната следваща стъпка е локална инсталация, категорични бяха партньорите на SAP.
А какво означава незагната в заглавието?