За поредна година A1 България спечели отличието „Компания на годината” на едноименния конкурс – в категория „Телекомуникации”. Постижението е резултат от последователните усилия на телекома в множество направления.
Журито на конкурса оцени както старта и развитието на първата истинска мрежа от пето поколение у нас – 5G ULTRA, която използва честотния спектър в 3,6GHz, така и разширяването на портфолиото от бизнес ИКТ услуги на А1. За първи път в страната А1 предложи гигабитови скорости по мобилна мрежа и стана най-бързата 5G мрежа в България за 2021 година, според Ookla. Телекомът затвърди и силните си позиции в информационните и комуникационните технологии, като предложи интеграция на ERP системи, SaaS, IaaS и Cybersecurity решения, насочени към малки, средни и големи компании.
Важен фактор за отличието са и препоръките, които компанията получи от свои технологични партньори. Общото помежду им е дългогодишната съвместна работа с A1, започнала от мобилни услуги и надградена с множество решения за ефективно управление на бизнес процесите, дигиталната сигурност и др.
„Радвам се да получа тази награда точно в този момент – след като свалихме маските. В нашия сектор много неща се промениха заради пандемията. Надявам се, всички разбраха, че нашите телефони и връзката с интернет ни помагат да живеем и да общуваме с близките си и в най-сложна ситуация. Телекомуникационните услуги са нещо, без което не можем да съществуваме нормално”, заяви по време на церемонията по връчването на наградите Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации” в A1 България.
„A1 отдавна не е само мобилен оператор и доставчик на интернет и телевизия”, а е технологична компания, която има големи амбиции в сферите на системната интеграция, ИКТ и IoT услугите, подчерта Захариева. „Наскоро обявихме, че ще обединим усилия с ИТ компанията Стемо. Надявам се догодина на същата сцена да получа награда именно за това, което ще постигнем заедно с колегите от Стемо”.
Тя обърна внимание и на активностите на A1 България и служителите ѝ в полза на обществото, сред които са кампанията „Интернет за всички”, популяризирането на иновативните дигитални училища и инициативите в подкрепа на приемната грижа в България.
„Много важно е не само да бъдем номер 1 по приходи, но и да помагаме на обществото и особено на тези, които не могат да имат толкова, колкото заслужават”, подчерта директорът „Корпоративни комуникации” в A1 България.
Общо 24 компании, институции и медии получиха официално признание за положените усилия в посока развитие на човешкия капитал, непрекъснато повишаване на качеството на предлагания продукт/услуга, иновации, ИТ, киберсигурност, изкуствен интелект, образование и много други.
Кандидатурите във всяка категория бяха оценявани от независимо жури по четири критерия – постижения в съответната категория, добри управленски практики, препоръки от партньори, както и за цялостен принос към обществото.