Почти 40 милиона души в Япония останаха без мобилна връзка в резултат на мащабен срив, станал през уикенда в мрежите на местния телекомуникационен оператор KDDI. Абонатите загубиха както гласова комуникация, така и SMS, и достъп до мобилен интернет.
За щастие на компанията и нейните клиенти, прекъсването се случи в 1:35 сутринта местно време в събота, когато трафикът на мобилната мрежа е далеч от пика. За някои обаче смущението продължи поне до понеделник сутринта. От близо 40 милиона потребители 260 000 са корпоративни клиенти и устройства, предаде The Register. Местните метеорологични системи, банкомати, платежни терминали, услуги за доставка на колети и други важни услуги останаха без комуникация.
KDDI съобщи за огромно претоварване на мрежата и посъветва потребителите временно да се върнат към „ретро решения” като кабелна телефония или, в спешни случаи, остарели улични телефонни автомати. В същото време е известно, че от 2014 г. до 2020 г. броят на потребителите на кабелни телефони, според Statista, е намалял с 10 милиона души, а броят на таксофоните също е намалял значително.
Но ако в някои градове по света, като Ню Йорк, телефонните автомати бяха напълно премахнати от улиците, то в Япония те все още са там в услуга на гражданите. Едва миналия ноември местното МВР облекчи изискванията за поставяне на телефонни автомати в населените места. Ако по-рано в градовете трябваше да има телефонен автомат на всеки 500 м², сега изискването е за 1 км², а извън градовете се допуска още по-малка гъстота на телефонните кабини.
Уличните телефонни автомати се пазят в случай на чести земетресения, цунами или други природни бедствия в страната, при които мобилните комуникации могат да изчезнат в определени региони. Например, те бяха полезни сега, след повреда на телеком-оборудването. Междувременно, в понеделник акциите на оператора KDDI паднаха очаквано с 4%.