Смарт очила улесняват възрастни японци в пазаруването

Когато пазаруването на място в магазина е предизвикателство за възрастните, на помощ идват…. смарт-очилата (снимка: Toppan)

В планинския японски град Ийзуна, пълен с ябълкови градини, служител в смесения магазин 7-Eleven си слага чифт очила, наподобяващи нещо от научнофантастичен филм. Интелигентните очила, както ги наричат, заснемат рафтовете от гледната точка на служителя и кадрите се предават в реално време на клиент, който ги вижда на своя смартфон или таблет у дома.

Когато клиентът докосне стоката от екрана на устройството, смарт-очилата показват на служителя местоположението на желания продукт и той го взима, за да го включи в пакет продукти, който ще замине за доставка до дома на клиента, гледал магазина през смартфона си. Поръчката се доставя по-късно на клиента.

Обикновено по този начин пазаруват възрастни купувачи, които са трудноподвижни. Пилотният проект стартира в началото на юни, а поръчките се приемат веднъж седмично. Услугата се използва от 13 души на 60 и повече години.

„Хората могат да получат помощ чрез гласов чат, което направи безпроблемно пазаруването“, каза Рюсуке Касаи, който работи за насърчаване на цифровите иновации в Ийзуна.

Интелигентните очила RemoPick първоначално са били разработени, за да улеснят брането на ябълки. Те трябвало да помагат на възрастни фермери да предадат ноу-хауто си за отглеждане на ябълки на младите – от комфорта на домовете си“, казва Шота Фуджикава от Toppan, фирмата-разработчик. След това им дошло наум да тестват дистанционна комуникация и за пазаруване в магазин.

Със своето постоянно застаряващо население Ийзуна има редица жители с проблеми с мобилността. Градът е разположен в хълмист район в подножието на планината Ийзуна, което го прави изключително труден за движение. „Магазините са концентрирани предимно в центъра на града и много жители казват, че е трудно да се пазарува“, казва Касаи.

Изпитанията със смарт-очилата ще продължат до края на юли, а вторият тест ще започне през септември. Потенциално пълномащабно пускане на услугата се планира за 2023 г.

Коментар