Германският производител Volkswagen обяви, че ще инвестира в проектиране на микрочипове за своите автомобили, докато корейският чипмейкър Samsung се похвали, че започва изграждане на нова фабрика за батерии за електромобили в Малайзия.
Volkswagen и френско-италианската STMicroelectronics ще разработят съвместно нов чип на фона на глобалния недостиг на полупроводници, който спъва доставките в автомобилната индустрия, съобщиха двете компании.
Ходът илюстрира как Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, се стреми да получи по-голям контрол върху доставките на чипове. Малките изчислителни устройства са важни за новото поколение превозни средства с ниски въглеродни емисии, където все по-голяма част от процесите се следят от вградени бордови компютри.
Това е първата директна връзка на Volkswagen с доставчици на полупроводници от втори и трети ранг. Ръководителите на компанията намекнаха за това решение още в края на 2019 г., когато недостигът на чипове започна да влияе на автомобилната индустрия.
Софтуерното звено Volkswagen Cariad и STMicro са готови да проектират съвместно новия чип, който ще бъде част от семейството микроконтролери Stellar, се казва в съвместно изявление. И двете компании се „опитват да се споразумеят“ с тайванската TSMC да произвежда новия чип.
„С планираното пряко сътрудничество със ST и TSMC ние активно оформяме цялата си верига за доставки на полупроводници“, коментира Мурат Аксел, ръководител на покупките на Volkswagen. „Гарантираме си производството на точните чипове, от които се нуждаем за нашите автомобили, и осигуряваме доставките на критични микрочипове за години напред“.
По същото време стана ясно още, че Samsung SDI прави първа копка на нова фабрика за производство на батерии на стойност 1,7 трилиона вона (1,3 милиарда долара) в Малайзия. Става дума за цилиндрични батерии.
Производителят заяви, че ще инвестира посочената сума поетапно във фабриката, която ще се намира в района на Серембан, до завършването ѝ през 2025 г. Очаква се заводът да започне да произвежда цилиндрични батерии от 2024 г., се казва в изявление на Samsung SDI.
Акумулаторните устройства се използват за различни приложения, вариращи от електрически инструменти до средства за микромобилност и електрически превозни средства. Фабриката ще бъде втората на Samsung SDI в Малайзия, като първата ще произвежда цилиндрични батерии за клиенти на EV.
В допълнение към Малайзия, Samsung SDI има производствени обекти в Южна Корея, Китай, Унгария и Съединените щати. Клиенти на Samsung SDI са BMW, Ford Motor и Volkswagen.