Голяма част от технологичните компании, които в настоящия момент отчитат финансови резултати за тримесечието или за по-дълги периоди, се радват на добри приходи и печалби, но повечето внимателно говорят за предстояща „несигурност“.
Microsoft например заяви, че ще завърши настоящата финансова година с двуцифрен ръст. Като фактор за това фирмата посочи търсенето на облачни услуги. Компанията се радва на ползите от новия, хибриден начин на работа, който пандемията превърна в норма.
Въпреки позитивните очаквания, резултатите за последното завършено тримесечие загатват за спад на пазара. Резултатите леко се разминават с очакванията, което се дължи на по-слабите продажби на компютри и по-свитите разходи за реклами.
Най-големият търговец с онлайн реклами Google показа, че размерът има значение, след като отчете добри постижения в продажбите – знак, че има потенциала да издържи на евентуална рецесия. Ръководителите на компанията-майка Alphabet обаче бяха внимателни в своя инвестиционен анализ, като многократно използваха думите „несигурен“ и „несигурност“ в описанието на икономиката.
Не толкова оптимистично звучаха нещата при компанията Snap. Нейните финансови резултати се оказаха по-слаби от очакваното. Продажбите са по-малки от прогнозните и ръководството говори за забавяне на пазара на реклами.
Meta, която ще оповести финансовите си резултати днес, се очаква да отбележи лек спад, според анализаторите. Фактори тук са силната конкуренция на TikTok (която Meta се опитва да бори със своите Reels), все още далечната перспектива за изграждане на метапространство и преструктурирането на системата за реклами. Все пак шефът Марк Зукърбърг предупреди служителите, че икономиката се е влошила от времето на пускането на Reels досега.
Добри финансови постижения за първата си половина отчете и френската компания Atos. На чудесни продажби, приходи и печалби се радва също Texas Instruments, която надмина прогнозите и очакванията. Изследователите от Summit Insights Group обаче предупредиха, че трябва да се очаква „слабост“ на пазара на електроника за крайните потребители“.
Южнокорейската SK Hynix също спомена за намаляване на търсенето през втората половина на годината заради рецесията и свиването на потребителското търсене. И корпоративните клиенти осезаемо свиват инвестициите си заради притеснения относно глобалната икономическа обстановка, докато индивидуалните клиенти затягат кесиите си, посочи чип-производителят.