Meta ще набляга на AI-управлението на съдържание

Потребителите на Facebook и Instagram трябва да свикнат, че все повече ще им се поднася съдържание, подбрано от алгоритми (снимка: CC0 Public Domain)

Шефът на Meta Platforms Марк Зукърбърг изглежда не приема негативната реакция на обществото към скорошните промени в услугата Instagram. Ръководената от него компания ще продължи да поддържа курс към налагане на схемите за управление на съдържанието на база изкуствен интелект.

Зукърбърг потвърди неотдавнашни данни, че Meta Platforms е свила набирането на персонал за следващите 12 месеца. Това е една от няколкото мерки, предназначени да противодействат на икономическите затруднения, за които изпълнителният директор отбеляза, че вече оказват влияние върху приходите от дигитална реклама.

Въздействието на икономическия спад „изглежда по-лошо, отколкото преди тримесечие“. Затова Meta Platforms забавя работата по дългосрочни проекти, „като се има предвид скорошната траектория на приходите, която виждаме“, каза босът.

Зукърбърг посочи „работата върху нашия енджин за откриване и Reels, нашата нова рекламна инфраструктура и метапространството“, обяснявайки, че Meta Platforms е „фокусирана върху стриктното измерване на възвръщаемостта и правилното оразмеряване на тези инвестиции“.

Meta Platforms ще подкрепя политиката за внедряване на AI в Instagram и основната платформа Facebook, тъй като социалните емисии се променят. Ако досега те са били „движени предимно от хората и акаунтите, които следвате“, сега тенденцията е за насочване към съдържание, препоръчано от AI, „дори и да не следвате“ конкретните създатели.

„Социалното съдържание от хора, които познавате, ще остане важна част от изживяването и част от нашето най-диференцирано съдържание, но все повече ще можем да го допълваме“, поясни Зуки.

Голяма част от потребителите на Instagram наскоро се възпротивиха на промените в тази посока. Те не харесват идеята платформата да се прави подобна на съперника TikTok. Любителите смятат, че това в крайна сметка ще доведе до трудности в намирането на съдържание от акаунти, които хората следват.

Коментар