Intel се кани да вдигне цените след лоши финансови резултати

Процесорите Intel може да поскъпнат на фона на спадащи приходи и загуби за компанията
(снимка: CC0 Public Domain)

Процесорният гигант Intel се готви да повиши цените на своите чипове в опит да компенсира финансовите загуби, които застигнаха компанията през второто тримесечие на 2022 г., твърди публикация на портала Missed News.

Според отчета за периода април-юни, приходите на Intel са се сринали с 22% до $15,3 млрд. Компанията регистрира и чиста загуба от около $500 млн. Това се дължи на затварянето на губещ бизнес за разработване и производство на ултра-бърза памет Optane.

Според замисъла на Intel, паметта Optane трябваше да замени системния сторидж в компютрите и да осигури много по-бърза дискова подсистема – дори по-бърза от SSD. Но изглежда потребителите останаха незаинтересовани, тъй като скоростта на съвременните твърди дискове, достигаща гигабайти в секунда при четене и запис, е напълно достатъчна в повечето случаи.

За вероятността Intel да повиши цените на своите процесори в близко бъдеще се заговори още през юни 2022 г., дори преди публикуването на отчета за второто тримесечие. Nikkei прогнозира, че цените на процесорите може да се покачат с 10-20% в зависимост от модела. По-късно тази информация беше потвърдена от The Register.

Сега топ мениджърите на самата Intel говорят за увеличение на цените. По-конкретно, това заяви финансовият директор Дейвид Зинснер, който подчерта, че Intel е пострадала от ускорена инфлация и е принудена да прехвърли увеличените си разходи към клиентите.

Но нито Зинснер, нито главният изпълнителен директор Патрик Гелсингър разкриват колко голямо ще бъде увеличението на цените, кога точно ще влезе в сила и за какви продукти ще се прилага. Възможно е промените да засегнат всички съвременни процесори, на които Intel разчита, вкл. 12-то поколение Core, известно като Alder Lake – това са първите хибридни процесори на компанията в цялата ѝ история, съдържащи едновременно високопроизводителни и енергийно-ефективни ядра.

Поскъпването може да засегне и най-новите процесори на Intel. Компанията се готви да пусне 13-то поколение процесори Core с кодово име Raptor Lake, които, предвид ситуацията, може дори да бъдат по-скъпи от предшествениците си в началото на продажбите.

Гелсингър, ветеран от Intel, пое управлението на компанията в началото на 2021 г., за да я вдигне от дъното, на което я остави предишният главен изпълнителен директор Робърт Суон. Той управлява Intel в продължение на две години и през този период успя да разпродаде няколко от нейните активи и да загуби много голям клиент в лицето на Apple.

Гелсингър подчерта, че второто тримесечие на 2022 г. е било много злощастно за Intel. В допълнение към постепенното премахване на паметите Optane, компанията планира да продаде бизнеса си с дронове.

В същото време, в първите месеци от мандата си като главен изпълнителен директор, Гелсингър инициира обширна програма за изправяне на крака на Intel. Засега тя работи само частично – компанията успя да пусне серия от процесори Alder Lake и вече е производител на чипове договор, което не се е случвало никога в историята ѝ. Но отсега нататък фабриките на Intel ще произвеждат процесори за MediaTek, най-големият доставчик на мобилни чипове в света.

Повишаването на цените на Celeron, Pentium, Core и Xeon може да окаже негативно влияние върху продажбите им. Междувременно AMD все още не е обявила увеличение на цените на своите Ryzen, Athlon, Epyc и Threadripper процесори и така може да спечели на своя страна феновете на Intel, които не искат да компенсират загубите ѝ от собствения си джоб.

В края на второто тримесечие на 2022 г. делът на AMD на пазара на x86 процесори (използвани в компютри, лаптопи и сървъри) беше 36,4% срещу 63,5% за Intel. Това е един от най-високите показатели за AMD в историята на битката ѝ с Intel. За сравнение, преди шест години, през второто тримесечие на 2016 г. AMD имаше дял от само 19,4%, докато Intel държеше 80,6%.

Коментари по темата: „Intel се кани да вдигне цените след лоши финансови резултати”

добавете коментар...

  1. Йордан

    Дори и да ги вдигне със 100 или 200%, продупките им отново ще се купуват като топъл хляб. Като цяло клиентите на Интел не се славят с критикното си мислене 🙂

Коментар