Глобалните доставки на персонални компютри, включително таблети, са намалели с 13,6% през второто тримесечие на тази година, в сравнение със същия период на 2021 г., възлизайки на приблизително 105,0 милиона единици, по данни на анализаторската компания Canalys.
Сегментът на таблетите регистрира 10,9% спад на доставките на годишна база – от 39,0 млн. до 34,8 млн. броя. Анализаторите отбелязват, че този сегмент от пазара показва отрицателна динамика за четвърто поредно тримесечие.
Apple остава най-големият доставчик на таблети с дял от 34,8% през второто тримесечие на 2022 г. Следва Samsung с резултат от 20,0%, а „бронзът” отива при Lenovo с 10,1% от пазара.
В челната петица влизат още Amazon и Huawei, които контролират съответно 9,5% и 4,9% от световния пазар на таблети. Общият дял на всички останали играчи е 20,7%, сочи анализът.
Що се отнася до пазара на компютри като цяло (вкл. настолни компютри, лаптопи и таблети), тогава Lenovo е начело, заемайки 19,9% дял по брой продадени устройства. На второ място е Apple с 15,8%, а на трето – HP с 12,9%.
Следва Dell, който държи 12,7% от целия пазар на компютри. Челната петица затваря Samsung с резултат от 7,3%. Всички останали доставчици контролират общо 31,3% от световната индустрия за персонални компютри.
Анализаторите смятат, че пазарът може да покаже нов спад през текущото тримесечие, което по-специално се дължи на продължаващата геополитическа ситуация и високата инфлация.