Бизнесът с облачна инфраструктура е като надбягване с два коня

Разходите за облачни инфраструктури продължават да нарастват (снимка: CC0 Public Domain)

Търсенето на облачни инфраструктурни услуги продължава да нараства. Данните за глобалния пазар от анализаторската компания Canalys разкриват 33% годишно увеличение на разходите в тази област – до 62,3 милиарда долара през второто тримесечие на 2022 г.

Множество фактори подхранват растежа на разходите за облачна инфраструктура, включително търсене на технологии за анализ на данни и машинно обучение, както и проекти за консолидация на центровете за данни. Наред с това все повече предприятия искат да мигрират своите работни процеси и приложения към публичния облак.

Облачните разходи в периода април-юни са се увеличили с 6 млрд. долара в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. и с 15 млрд. долара спрямо същото тримесечие на миналата година. Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure и Google Cloud общо са отговорни за 63% от всичките 62,3 млрд. долара, похарчени през второ тримесечие на 2022 г.

AWS прави 31% от общите разходи за облачни инфраструктурни услуги, докато Microsoft има дял от 24%, а Google – 8%. По този повод Canalys коментира, че пазарът всъщност прилича на надбягване с два коня. „Хипермащабната битка между лидера AWS и претендента Microsoft Azure продължава да се засилва, като Azure намалява разликата спрямо своя съперник“, казват от Canalys.

„Облакът остава сегментът с впечатляващо силен силен растеж в технологиите. Докато възможностите за големи и малки доставчици са в изобилие, интересната битка остава точно на върха между AWS и Microsoft,“ коментира Алекс Смит, вицепрезидент на Canalys.

Според него, състезанието за инвестиции в инфраструктура ще остане „интензивно“ и ще „изпита нервите на финансовите директори на компаниите“ на фона на инфлацията и цялостната макроикономическа картина.

Коментар