Всеки голям автомобилен производител сега увеличава производството на електрически превозни средства, като планира допълнително да разшири гамата си, изоставяйки постепенно двигателите с вътрешно горене. Но този преход може да доведе до загуба на стотици хиляди работни места, които ще станат излишни, поради използването на нови технологии и производствени процеси.
Инженерите на Ford и Volkswagen изчисляват, че производството на електромобили ще изисква 30% по-малко труд отколкото на превозните средства, работещи с изкопаеми горива. По-специално, Ford вече планира да съкрати 8000 служители, съобщи Business Insider.
Консултантската фирма AlixPartners твърди, че електрическият двигател и батерията се нуждаят от 40% по-малко труд, в сравнение с двигателя и трансмисията на традиционните превозни средства, работещи с бензин и дизел.
Според проучване на Института за икономическа политика във Вашингтон, автомобилната индустрия на САЩ може да съкрати 75 000 работни места до 2030 г., ако делът на продажбите на електромобили на вътрешния пазар се повиши до 50%. В момента този дял е около 5%.
Европейските производители изчисляват, че бързата електрификация на автомобилната индустрия може да им коства 275 000 работни места до 2040 г., дори с добавянето на нови работни места, свързани с производството на части за електромобили.
Преходът към електрически превозни средства в Европа до 2030 г. ще доведе до загуба на 630 000 работни места сред производителите на автомобили и доставчиците на части за автомобили с двигатели с вътрешно горене, според оценки на Boston Consulting Group. В същото време фактори като нарастващото търсене на батерии, развитието на инфраструктурата за зареждане и т.н. ще създадат 580 000 нови работни места.
„Докато основната автомобилна индустрия със сигурност ще претърпи значителни загуби на работни места, някои от нововъзникващите индустрии, които подкрепят електрификацията, ще регистрират огромен ръст на работните места”, се казва в изявление на Boston Consulting Group.
И тези хора без работа ти ли ще ги храниш? Защото приказките за конкуренция на пазара на труда са за такива като теб. Истината е, че като един такъв човек с 20-30 години стаж остане на улицата, ще измисли начин парите да ги вземе от теб. Трудно ще го накараш да се преквалифицира на стари години…а глада води до всякакви неща.
Нормално, ел колите нямат хиляди чарколяци, които да се повреждат и сменят постоянно. И ще изчезнат още милиони работни места на шАфьори и други професии, които ще бъдат заменени от компютри.