Jigsaw, дъщерно дружество на Google, ще започне кампания за справяне с дезинформацията относно украинските бежанци в Полша, Словакия и Чехия. Тя ще се основава на изследване на психолози от два британски университета.
Работейки с Jigsaw, психолозите от университетите в Кеймбридж и Бристол са разработили 90-секундни клипове, предназначени да „ваксинират“ хората срещу вредно съдържание в социалните медии.
Клиповете, които ще се пускат в рекламни слотове в YouTube, а също и в други платформи като Twitter, TikTok и Facebook, целят да помогнат на хората да „идентифицират емоционалната манипулация“ в новинарските заглавия.
„Ако кажете на хората кое е истина и кое неистина, мнозина ще поспорят… но това, което можете да предвидите, са техниките, които ще бъдат използвани за разпространение на дезинформацията, както е при украинската криза“, коментира Джон Рузенбек, водещ автор на доклада, на който се базира кампанията.
Изследването е разпределено в седем експеримента, включително с група американци на възраст над 18 години, които са гледали политически новини в YouTube. Jigsaw е показал на около 5,4 милиона души в YouTube видеоклип за мисловна „ваксинация“, като почти милион са го гледали най-малко 30 секунди.
Кампанията е предназначена да изгради устойчивост спрямо анти-бежанските наративи. Тя ще се провежда в партньорство с местни неправителствени организации, „проверители на факти“ академици и „експерти по дезинформация“.
„Мислим за това като за пилотен експеримент, така че няма абсолютно никаква причина този подход да не може да бъде приложен в други страни“, каза в интервю Бет Голдбърг, ръководител на изследванията в Jigsaw. „Полша беше избрана, защото там има най-много украински бежанци“, угочни той. Кампанията ще продължи един месец.
Брех тия другаре от Позитано какви къртещи опорки пускат.
Като не ти хатесва, бегай при демокрацията на другара ти Путин или при китайците.
Гугъл се превръща в информационното острие на неолибералния тоталитаризъм.