Премиум смартфоните жънат рекорди… в цените

iPhone остава лидер в премиум сегмента, увеличавайки дела си до 57%
(снимка: CC0 Public Domain)

Средната продажна цена (ASP) на първокласните смартфони (с цена на едро $400) се е увеличила с 8% през второто тримесечие на 2022 г., спрямо същия период на миналата година, до рекордна стойност от $780, според доклад на Counterpoint Research.

Поскъпването се дължи на 94% годишен ръст на продажбите на смартфони в сегмента над $1000, който сам по себе си генерира над една четвърт от приходите от премиум телефони и над 20% от глобалните приходи от всички смартфони през второто тримесечие на годината.



Растежът на този сегмент обслужва целия пазар за смартфони и предотвратява спад в приходите. Въпреки намалението в броя на продажбите, приходите от пазара на смартфони в световен мащаб остават непроменени спрямо предходната година. Приносът на премиум сегмента към общия пазар на телефони е нараснал от 58% през Q1’2022 на 60% през Q2’2022 г.

Броят на продадените устройства в премиум сегмента в периода април-юни е намалял с 8%, в сравнение с второто тримесечие на миналата година, но това не е толкова лошо на фона на общия пазар, който потъва с 12% – за девето поредно тримесечие премиум сегментът изпреварва динамиката на целия пазар на смартфони.

Apple остава лидер в премиум сегмента, увеличавайки дела си до 57%, благодарение на 4G устройствата. През цялото тримесечие компанията демонстрира силни продажби в САЩ и проведе различни промоции, в резултат на което успя да защити високото търсене от негативни макроикономически фактори.

През второто тримесечие Apple също постави рекорд в броя на потребителите, които преминават от устройства с Android към iPhone, главно поради стабилния растеж на развиващите се икономики.

Продажбите и делът на Samsung в премиум сегмента се увеличават с 2% на годишна база, като Galaxy S22 Ultra е най-продаваният премиум смартфон с Android за второ поредно тримесечие. Дяловете на китайските брандове Oppo, Xiaomi и Huawei намаляват и причината за това е трудната ситуация на вътрешния пазар през изминалото тримесечие – продажбите в страната достигнаха най-ниското си ниво от четвъртото тримесечие на 2012 г. насам.



Vivo се представя най-добре в Китай с ръст от 59% на годишна база, изпреварвайки Oppo, за да стане третият най-голям производител на премиум смартфони в света за първи път. Компанията дължи растежа си на успешните модели X80, S15 и iQOO 9, които помогнаха на производителя да стане втората най-голяма премиум марка смартфони в Китай. Серията X80 също помогна на Vivo да стане най-големият производител на премиум устройства на достъпни цени в Китай ($400-699).

В категорията „Други” доминира Honor. През последните няколко тримесечия марката активно завладява китайския пазар, а най-продаваният модел в премиум сегмента е Honor 70, следван от Magic4. Брандът навлиза в нови региони, така че делът му на външните пазари също ще расте.

Коментар