Канадските телекоми се решиха да си помагат при нужда

Телекомуникационните фирми в Канада се споразумяха да се подкрепят в случай на срив на мрежата на някоя от тях (снимка: CC0 Public Domain)

Канадските мобилни оператори постигнаха официално споразумение за осигуряване и гарантиране на спешен роуминг и друга взаимна помощ в случай на големи сривове на мрежите, съобщи правителството на страната в изявление. Споразумението идва след мащабно прекъсване на услугата на един от операторите – Rogers Communications – на 8 юли, което засегна милиони мобилни потребители в Канада.

В изявление министърът на иновациите, науката и индустрията Франсоа-Филип Шампан каза, че мобилните оператори и други играчи в областта на телекомуникациите са се ангажирали с редица задължения, за да гарантират надеждността на услугите в полза на потребителите.

„Мога да съобщя на канадците, че е постигнато официално споразумение между тези компании, заедно с редица други доставчици на телекомуникационни услуги, предлагащи интернет и мобилни услуги. От 9 септември, ако един от тези доставчици пострада от мащабно прекъсване на мрежата, другите компании ще осигурят необходимата поддръжка и помощ, така че канадците да могат да се свържат с любимите си хора, да имат достъп до 911 и да извършват бизнес-транзакции“, каза Шампан.

„Като част от това споразумение компаниите се ангажират да предоставят ясни и навременни комуникации, за да информират канадците и съответните органи за реакция и възстановяване по време на големи прекъсвания на мрежата“, добави той.

Този ход беше наложен от властите в резултат на прекъсването на мрежата на Rogers през юли, когато услугите на оператора бяха сринати за повече от 15 часа. „Прекъсването на Rogers от 8 юли беше неприемливо и ние трябва да направим всичко възможно, за да гарантираме, че подобно нещо няма да се повтори в бъдеще… Канадците заслужават здрави, надеждни и достъпни телекомуникационни мрежи“, каза още Шампан.



Очаква се наред с това споразумение на мобилните оператори и държавата да осигури мерки за непрекъсваемост на мрежите. „Наредих на Канадския консултативен комитет по телекомуникации за сигурност (CSTAC) да предложи допълнителни мерки в рамките на шест месеца, за да осигури стабилни и надеждни телекомуникационни мрежи в цялата страна,“ каза министърът.

Коментари по темата: „Канадските телекоми се решиха да си помагат при нужда”

добавете коментар...

  1. :o)

    Богата държава, разумни компании, а имат да покриват и огромни територии

Коментар