Тайванският производител на компютърна техника Asus се фокусира все повече и върху бизнес сегмента, наред със силните си позиции на потребителския пазар, като разчита на собствени разработки и обратна връзка от клиентите, стана ясно на пресконференция в Атина, която бе първото събитие на компанията „на живо” от 2019 г. насам.
„Днес представяме най-новите продукти, които вече са налични на пазара”, заяви Иван Биески, ПР мениджър и технологичен лидер на Asus за региона Източна EMEA (Европа, Близък изток и Африка), откривайки Asus Intel Performance Day в гръцката столица вчера.
Asus показа нови лаптопи с 12-то поколение процесори Intel Core i7 H-Series, които предлагат по-висока производителност от 11-то поколение Intel Core i9. „Искахме да постигнем поне два пъти повече производителност. Това стана възможно с подходящата технология и продукти”, каза Биески.
Приложенията непрекъснато се обновяват и изискват все по-висока производителност. Наред с по-бързите процесори, печелившата формула на Asus е впечатляващият дизайн и подобреното шаси, с повече пространство.
Според регионалните резултати на компанията към края на 2021 г., Asus е номер 1 доставчик на лаптопи в потребителския сегмент на ЕМЕА. В периода 2019-2021 година тайванският производител е най-бързо развиващият се бранд на РС пазара, сочи анализ на IDC.
В частност, компанията има 68% пазарен дял в сегмента на лаптопите с OLED панели. Този пазар се оценява на 2 милиона броя през 2023 година.
„Разчитаме на иновации. Целта ни е да сме доставчик на лаптопи номер 1, а другата ни основна цел са гейминг устройствата. Ние имаме 58 процента дял от пазара на гейминг лаптопи за 2021 година”, заяви Биески.
През последните две години крайните потребители търсят тънки и леки лаптопи с висока производителност, според проучване на Asus. По данни на компанията основните критерии, по които потребителите избират нов лаптоп, са 5, като се отчита и факторът цена:
- производителност
- живот на батерията
- качество на дисплея
- качество на конструкцията
- свързаност
Потребителите си купуват нов лаптоп средно на 4-7 години, сочи статистиката. „Опитът на клиентите ни ще е от основно значение при разработването на нови продукти, за което разчитаме на собствения ни R&D отдел, а не просто да купуваме компоненти от ОЕМ пазара”, подчерта Биески.
Номер 1